כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
דן עם האמריקנים

תוכנית שר הביטחון גלנט ל"יום שאחרי" - נחשפת

שר הביטחון גלנט דן בביקורו בוושינגטון בתוכניתו ל"יום שאחרי" ברצועת עזה. במסגרת התוכנית, כוח בינלאומי בהובלת ארצות הברית ומדינות ערב מתונות ינהלו את הרצועה, ויעבירו אותה בהדרגה לכוח פלסטיני

תוכנית שר הביטחון גלנט ל"יום שאחרי" - נחשפת
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט דן במהלך ביקורו בארה"ב בתוכנית מפורטת למעבר ליום שאחרי המלחמה בעזה. גלנט רוצה לקדם את תוכנית זו גם אם חמאס ימשיך לדחות את הצעת הפסקת האש ושחרור החטופים שהממשל נאבק במשך חודשים כדי לקדם, כך נחשף ב"וושינגטון פוסט". 

לפי תוכנית גלנט, השליטה בעזה תעבור לכוח בינלאומי בראשות ארצות הברית ושותפות ערביות מתונות. הכוח הבינלאומי עשוי לכלול חיילים ממצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות ומרוקו.

הכוח יפקח על הביטחון, כאשר חיילים אמריקאים יספקו פיקוד ושליטה ולוגיסטיקה מחוץ לעזה, כנראה במצרים. בהדרגה, כוח פלסטיני ייקח אחריות על הביטחון בעזה. 

גלנט משקף בעמדה זו את שיקול הדעת של מערכת הביטחון הישראלית, זאת למרות שנתניהו דחה בפומבי תפקיד של הרשות הפלסטינית בעזה שלאחר המלחמה.

האמריקאים אמרו שהם תומכים בבסיס התוכנית של גלנט, אבל ממשלות ערביות מתונות לא יתמכו בה אלא אם הרשות הפלסטינית תהיה מעורבת ישירות.

המדינות הערביות מזהירות שערבים מתונים רוצים את מה שהסעודים כינו "אופק פוליטי" לקראת מדינה פלסטינית בסופו של דבר, דבר שגלנט אומר שהוא ורוב הישראלים לא יתמכו בו.

תוכנית גלנט תיושם בשלבים, החל בצפון עזה ותתפשט דרומה ככל שהתנאים ישתפרו. גלנט רואה בעיני רוחו הרחבת "בועות" ביטחון שבסופו של דבר יקיפו 24 מחוזות מינהליים של עזה. פקידי ממשל ביידן תומכים ברעיון, אך הם סקפטיים בעניין.

יואב גלנט ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד