כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
60 דונם

הכירו את פנינת הטבע הפסטורלית במרכז הארץ: הכניסה חופשית

פנינת טבע פסטורלית המתפרשת על כ-60 דונם עם אגם קסום, שביל הליכה מעגלי, תצפיות על ציפורי האגמון, שפע של צמחיית מים ובע"ח מקומיים | הכניסה חופשית

הכירו את פנינת הטבע הפסטורלית במרכז הארץ: הכניסה חופשית
אגמון פולג צילום: רשות מקרקעי ישראל

אגמון פולג הינו פארק סביבתי ומורשתי המתפרש על כ-60 דונם בסמוך למושב אודים במ.א חוף השרון. הפארק המשמש לשימור משאבי טבע, עבר שיקום אקולוגי ושחזור מקווה מים קבוע והוא כולל שבילי הליכה מסביב לאגם, מצפור המשקיף על האגף ועל עופות המים שבו ומדשאות לבילוי ופנאי. 

הפארק מונגש למבקרים ומציע טיול משפחתי מהנה בשבילי הפארק המוקף בשפע של צמחיית מים, אפשרות להשקיף על להקות ציפורים בנקודות תצפית, להכיר את הטבע השופע באמצעות שילוט מידע וללמוד דרך שלטי הסבר על הפארק ולקנח את הטיול בפיקניק משפחתי.

רשות מקרקעי ישראלאגמון פולגצילום: רשות מקרקעי ישראל

בעבר פעלה במקום מחצבת 'אודים' לכריית כורכר ועם השנים ננטשה, התמלאה במי תהום ונאגרה בה פסולת רבה. במסגרת פרוייקט שיקום נרחב האגמון עבר שיקום אקולוגי-סביבתי ופיתוח בדרך של קיימות תוך שמירה על אופיו הייחודי למען הסביבה, הציבור והדורות הבאים. במסגרתו, נוקו ופונו פסולת, סחף וצמחייה פולשת, הצמחייה הטבעית שוקמה, מקווה המים הקבוע בשוליו שוחזר והוקם מסלול לימודי המשלב ערכי טבע, תרבות ומורשת. 

בנוסף, האגמון הונגש למבקרים עם שבילי הליכה, מסתורי תצפית, גידור בטיחותי לאורך המצוק והצבת שילוט מידע. הפרוייקט, אשר נועד לשימור וחיזוק המערכות האקולוגיות הייחודיות באגמון, בוצע במימון רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית נתניה, מ.א. חוף השרון, רשות ניקוז ונחלים שרון, משרד הגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. שימו לב כי הרחצה באגמון אסורה.

 

פארק טיול רשות (מינהל) מקרקעי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד