ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בעל ה'אמרי יהודה'

אבל בעולם הרבנות: הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל רבה הראשי של באר שבע

הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל, רבה הראשי של באר שבע במשך כשלושים שנה וחבר מועצת הרבנות הראשית, הסתלק לבית עולמו לאחר מחלה קשה והוא בן 67. הגר"י דרעי מסר שיעורים וחיבר ספרים רבים בהלכה ובאגדה. מסע הלוויה הערב בשעה 20:00

אבל בעולם הרבנות: הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל רבה הראשי של באר שבע
הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל, שכיהן במשך כשלושים שנה כרבה הראשי של באר שבע, חבר מועצת הרבנות הראשית ובעל מחבר ספרי 'אמרי יהודה' ו'אבני עזר' שהסתלק לבית עולמו לאחר זיהום חמור שהתפשט בגופו והוא בן 67. 

רבים התפללו בימים האחרונים לרפואתו של הגאון רבי יהודה בן אסתר ואף הוסיפו לו את השם 'רפאל' כסגולה לרפואה אך למגינת לב קרסו מערכות גופו והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. 

מסע הלוויה הערב בשעה 20:00 מישיבת 'פורת יוסף' גאולה ברחוב יוסף בן מתתיהו בירושלים  לבית הלוויות סנהדריה שם ייטמן. 

הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל נולד במקנס שבמרוקו בב' אב תשי"ז, לאביו רבי אליהו דרעי ז"ל ולאמו מרת אסתר ע"ה.

בגיל 5 החל ללמוד בבית הספר 'אוצר התורה' במרוקו ששילב לימודים כלליים עם לימודים יהודיים. בהיותו בן 10, עלתה משפחתו לישראל בגל העלייה שהחל עם סיום מלחמת ששת הימים, ובני המשפחה השתקעו תחילה בחולון ולאחר מכן בבת ים שם גדלו בעוני.

משם נשלח ללמוד בבית ספר ממלכתי דתי בראשון לציון, משם נשלח יחד עם אחיו יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ל"מתיבתא" חרדית בחדרה. לאחר כשלוש שנים, עבר יחד עם עשרות התלמידים להיכלה של ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים שם דבק בראש הישיבה מרן הגאון חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל.

בהמשך בשנת תשל"ו עבר לישיבת 'עטרת ישראל', שם היה ממייסידי הישיבה ותלמידו חביבו והמובהק של מורו ורבו ראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל בעל ה'ברכת מרדכי'.

במשך שנים ידו לא זזה מידו של מורו ורבו הגרב"מ אזרחי זצ"ל שאהבו כבנו ממש. 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו הרבנית מרים שתחי', בתו של רבי יצחק טולדנו זצ"ל ויחד בנו את ביתם על אדני התורה והיראה כשהם משרישים בילדיהם את אהבת התורה ועמלה. 

לאחר נישואיו כיהן במשך עשור כרבה של שכונת רמות בירושלים, שם גם עמד בראשות כולל אברכים 'קול יהודה'.

לפני למעלה מ- 27 שנה התמנה לכהן פאר כרבה הראשי של העיר באר שבע ושימש כחבר מועצת הרבנות הראשית. בתפקידו ברבנות שימש בין היתר כיו"ר הוועדה למועצות דתיות, סת"ם, מילה ומיסיון ויו"ר ועדה לאישור מועמדים לבחינות בדיינות.

נודע כתלמיד חכם עצום שמסר שיעורים רבים וכיתת את רגליו בכל רחבי הארץ, מעולם לא סירב לשיעור. היה אהוב על כל תושבי העיר באר שבע בהיותו המנהיג הרוחני של בירת הנגב והדרום. היה חביבם של גדולי ישראל ורבים ראו בו כמי שיכול בבוא העת למלאות את משרת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי.

הגר"י דרעי זצ"ל הצליח לאחד את כל שכבות האוכלוסייה בבאר שבע. בזכותו' נמנעו חילולי שבת רבים והכל בדרכי נועם. 

הגר"י דרעי זצ"ל חיבר עשרות ספרים בהלכה ובאגדה 'אמרי יהודה', שו"ת 'משנת עזר', 'חגים וזמנים', 'וזאת ליהודה', ו'נתיבי הוראה' על הלכות איסור והיתר. הספרים זכו להסכמותיהם של מנהיגי היהדות החרדית מרן הגראמ"מ שך זצ"ל ושל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ובהם שיעורים ופסקים על ארבעת חלקי השולחן ערוך, בעיקר על החומר הנדרש לקבלת כושר לדיינות ולרבנות.

באחרונה היה מגיע רבות לבחון את בחורי חסידות גור במעמד האדמו"ר מגור, והיה בוחן את הבחורים על עשרות המסכתות ששיננו בעל פה וציין בפני האדמו"ר את התפעלותו מגאונות וחריפות התלמידים.

אבל יחיד עשי לך אתר 'בחדרי חרדים' ששיעוריו בדף היומי ודברי תורתו על פרשת השבוע היו מתפרסמים כאן באתר במשך שנים רבות. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, 10 ילדים, בנים ובנות חתנים וצאצאים, זכה להשתדך עם משפחת מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, בניו הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון - הם ממחותניו. 

אחיו: ח"כ אריה מכלוף דרעי יו"ר ש"ס, עו"ד שלמה (מומו) דרעי, הגאון רבי ניסים דרעי רב שכונת בית וגן בירושלים וראש כולל ומכון "ראש פינה", ואחותו חנה, אשת הגאון רבי שלמה בן נעים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב יהודה דרעי באר שבע אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד