כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
התכוננו ל"פצצת אטום"

המסמכים נחשפו והפאזל הושלם: כך פעלה שיטת חמאס הרצחנית ב-7 באוקטובר

במסמך שנחשף לראשונה, מתגלה שיטת חמאס לגבי גל הפשיטה הראשון על ישראל, שאחריו יבואו גלים נוספים. מסמכים שנתפסו בעזה, ושיחות עם גורמים שמעורבים בחקירות מחבלים, מרכיבים את עומק הפאזל של "שיטת חמאס"

המסמכים נחשפו והפאזל הושלם: כך פעלה שיטת חמאס הרצחנית ב-7 באוקטובר
מחבלים פורצים לשטח ישראל צילום: צלמי פלאש90

ב-6 באוקטובר, שעות ספורות לפני תחילת מתקפת הפתע על ישראל, כינס עז א־דין אל־חדאד, או בכינויו "אבו צהיב", מי שמכהן כמפקד חטיבת עזה, את מפקדי הגדודים שבפיקודו והעניק להם באופן אישי דף מודפס, שבראשו מתנוסס הלוגו של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א־דין אל־קסאם.

"שימו אמונתכם ומבטחכם באל, הישענו עליו והילחמו בגבורה, פעלו במצפון נקי ותנו לצעקות 'אללה אכבר' להיות גולת הכותרת" נכתב בראש המסמך.

בהמשך המסמך, שנתפס בידי צה"ל במהלך התמרון הקרקעי בעזה ונחשף בכתבה משותפת ל"ישראל היום" ולעיתון "בילד" הגרמני, מנסח מח"ט עזה את ההכנות הדרושות לקראת הפשיטה לעומק ישראל: "יש לוודא ששום פעיל לא עוזב את מקום הכינוס; יש לוודא שלא יהיה שימוש בשום אופן בטלפונים סלולריים. יש לערוך את האסיפות של הגדודים מתחת לאדמה; הכוחות יקבלו הסבר בשעתיים האחרונות".

מייד אחר כך מבליט אבו צהיב את אחת המטרות המרכזיות של החטיבה: "יש לוודא שיתקיים שידור ישיר של ההסתערות וההשתלטות על המוצבים ועל הקיבוצים. למחלקת ההסברה של החטיבה יש אישור להעלות את הצילום לאינטרנט. יש אפשרות שתיקחו איתכם דגלים של מדינות ערב והאסלאם, כדי להניף אותם במוצבים ובקיבוצים".

בסיום הפקודה מתומצת גם היעד העיקרי של מבצע 7 באוקטובר: "לקחת בשבי מספר רב של חיילים ברגעים הראשונים של הלחימה ולשלוח אותם לתוך רצועת עזה".

על אחת מגופות המחבלים נמצא פתק, שעליו נכתבה בכתב יד בעברית פקודת הסגרה: "על כל תושבי הקיבוץ להסגיר עצמם אסירים לגדודי אל־קסאם".

לדברי חוקרי אקדמיה בגרמניה ובישראל ששוחחו עם 'ישראל היום', חלקים בתוכנית חמאס מזכירים פרקטיקות שאותן נקטו הנאצים להשמדת יהודי אירופה, כמו השימוש באיינזצגרופן, "עוצבות המבצע" של האס.אס, שהתקדמו בעקבות הצבא הגרמני בפלישתו למזרח אירופה והשתתפו בהשמדה מתוכננת ושיטתית של יהודים.

גורמים שהיו מעורבים בחקירת מחבלים, משרטטים את היקפה המלא של השיטה הזו ומבהירים עד כמה היתה מהלך מהונדס, מתוכנן ומדויק, שספק רב אם "יצא משליטה" כפי שטענו בחמאס. טבח 7 באוקטובר לא רק כוון מפורשות כלפי אזרחים ישראלים, אלא בוצע במכוון על ידי אזרחים עזתים, שנטלו חלק אינהרנטי בתוכנית הגדולה שרקם חמאס.

ה'בילד' מציין כי זמן קצר לאחר תחילת מתקפת הגל הראשון כבר החלו להשמיע במסגדים דרך רמקולים רבי עוצמה, את קולו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שקרא לכל מי שיכול לקחת רובה, אפילו סכין או גרזן, ולהצטרף לפשיטה לתוך ישראל.

קריאות הדרבון, מהלך שללא ספק תוכנן בקפידה מראש בידי חמאס, נועדו להציף את העוטף בכמה שיותר מתושבי עזה תאבי הנקם ושטופי השנאה, שייכנסו לישראל בחסות הפרצות שסיפק להם הגל הראשון של כוח הנוח'בה.

על פי אחד המסמכים שנמצאו, המטרה המקורית של חמאס היתה להשתלט על 221 יישובים בדרום, ובהם הערים נתיבות, אופקים ושדרות, ולגרש מהם את "המתנחלים". אלו היו אמורים להימלט מהיישובים באמצעות המכוניות של עצמם, תוך "עדיפות ל(גירוש) נשים וילדים, ולקיחת גברים בגילי 50-17 כבני ערובה". בצמרת חמאס העריכו שישראל תגיב בעוצמה למתקפה, "לא רק בתקיפות אלא גם בפצצת אטום". על פי המסמך, הם היו מוכנים לספוג אפילו את זה.

ב'ישראל היום' גם נחשף כי חלק מהבוזזים "הסתפקו" בשחיטת יהודים, ואילו אחרים חטפו בני אדם, כמוצאי שלל רב. על פי גורם המעורה במידע, סביב נושא החטופים הישראלים התפתח בזמן אמת מעין "מחירון", שבמסגרתו הציע חמאס כסף לכל מי שבידיו חטוף ישראלי. "באחד המקרים הוצע למי שהחזיק בידיו חטוף לקבל תמורתו דירה", אומר אותו גורם.

בשיחה שקיים מקור ישראלי רשמי עם "ישראל היום" ו"בילד", נמסר כי לפחות במקרה אחד של הרוג ישראלי, ראשו נערף ואף נלקח לתוך רצועת עזה, ושם הוחזק כקלף מיקוח בידי חמאס. חלקי הגופה אותרו לבסוף במהלך התמרון והושבו לקבורה בישראל.

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד