כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תבוסה צורמת

ביידן על הקריאות במפלגה הדמוקרטית להחליפו: "דווקא הלך לי טוב"

אחרי העימות הלילה בין הנשיא לשעבר טראמפ לנשיא ביידן, בו נראה ביידן מבולבל וחסר מחץ, בכירים במפלגה הדמוקרטית שוקלים לדרוש ממנו לפרוש מהמרוץ. הפרשן תומאס פרידמן, מקורבו של הנשיא: "ג'ו, שמור על כבודך ותפרוש"

ביידן על הקריאות במפלגה הדמוקרטית להחליפו: "דווקא הלך לי טוב"
דונלד טראמפ / ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

במפלגה הדמוקרטית נדהמו מהעימות הלילה בין נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לבין זה הנוכחי, ג'ו ביידן, שנתן הופעה גרועה במיוחד. סגניתו של ביידן, קמלה האריס הודתה כי: "הייתה לו התחלה איטית".

לפי דיווח ברשת CNN, מתקיימים דיונים בקרב בכירים במפלגה הדמוקרטית האם לגשת לבית הלבן ולומר להם  שביידן צריך לפרוש. באולפני הטלוויזיה האמריקנים רבים סברו כי צריך לשקול להחליף את ביידן במועמד דמוקרטי אחר. 

קייט בדינגפילד, ששימשב בממשל ביידן בעבר ראש אגף התקשורת בבית הלבן, אמרה: "זו הייתה הופעה מאכזבת של ביידן, אין דרך לייפות את זה". פעיל במפלגה הדמוקרטית שעבד בממשל ביידן אמר ל"רויטרס כי "ביידן נראה ונשמע נורא, הוא לא קוהרנטי". 

דיוויד אקסלרוד, אסטרטג שעבד בעבר בקמפיינים לנשיאות, אמר לתקשורת האמריקנית כי "הדמוקרטים פשוט התאבדו קולקטיבית. ביידן נשמע צרוד ועייף, ואישר מחדש את החשש של הבוחרים. הוא לא יכול לנצח, והעימות הזה היה מסמר בארון הקבורה הפוליטי שלו". יועץ לאחד התורמים למפלגה הדמוקרטית אמר: "התקווה היחידה שלנו היא שהוא יפרוש או ימות. אחרת, הלך עלינו".

הפרשן הבכיר תומאס פרידמן, שנחשב מקורב מאוד לנשיא ביידן, הפתיע בטור דעה בניו יורק טיימס: "צפיתי לבדי בעימות של ביידן וטראמפ, והוא גרם לי לבכות, בעיקר בשל מה שהוא חשף - ג'ו ביידן, אדם ונשיא טוב, אינו יכול להתמודד שוב, ומנגד, דונלד טראמפ - לא למד ולא שכח דבר. הוא אותו איש של שקרים שתמיד היה". 

פרידמן, שרוצה בהצלחתה של המפלגה הדמוקרטית, ציין כי היא לא תצליח תחת הנשיא ביידן. הוא המשיך: "משפחת ביידן והצוות הפוליטי חייבים להתאסף במהירות, ולנהל שיחה קשה עם הנשיא כדי לאפשר לאמריקה את ההזדמנות להרתיע את טראמפ בנובמבר. הנשיא צריך להתייצב ולהכריז שהוא לא יתמודד". 

מנגד, ביידן עצמו לא נראה מודאג ושידר מסרים לפיהם הוא לא מתכנן לפרוש. ביידן התייחס לקריאות השונות ואמר: "נראה לי שדווקא הלך לי טוב". לדבריו, "הניו יורק טיימס הצביע על 26 שקרים של טראמפ במהלך העימות". 

בתום העימות נרשם רגע מביך כאשר ג'יל ביידן, רעיית הנשיא, אמר באירוע לאחר העימות לבעלה הנשיא: "ג'ו, עשית עבודה מצוינת, ענית על כל השאלות. ידעת את כל העובדות".

בחירות בארה"ב דונלד טראמפ הנשיא ביידן תומאס פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד