כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
קריאות להחליפו

כישלון חרוץ לביידן בעימות מול טראמפ: "הפכת לפלסטיני רע וחלש"

רשת CNN דיווחה כי בכיר במפלגה הדמוקרטית אמר לאחר העימות הדרמטי בין טראמפ לביידן: "קשה לטעון שביידן צריך להיות המועמד שלנו". דיווחים על פאניקה בקרב הדמוקרטים לאחר שהנשיא נאבק להתבטא לאורך העימות עם טראמפ

כישלון חרוץ לביידן בעימות מול טראמפ: "הפכת לפלסטיני רע וחלש"
ביידן וטראמפ בעימות צילום: צילום מסך

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשמע הלילה חלש ומגומגם בעימות מול דונלד טראמפ, לקראת הקרב החוזר ביניהם על הנשיאות בבחירות שייערכו ב-5 בנובמבר. המסר שחזר על עצמו ברחבי המדיה האמריקאית: "צריך להחליף את ביידן".

בערך באמצע הדיון, אסטרטג דמוקרטי שעבד עם הקמפיין של ביידן לשנת 2020 כינה אותו "אסון".

באופן פומבי אנשי ביידן והמקורבים אליו תומכים בנשיא, ומציינים שהוא עמד על המדיניות האמריקאית.

"הוא נכנס לתלם", אומרת סגנית הנשיא קמאלה האריס, לפי הניו יורק טיימס. "הנשיא שלנו הראה שהוא ינצח בבחירות".

התגובות להופעתו של הנשיא ביידן בעימות היו רעות מאוד, ויש מי שתיארו הבוקר את האווירה במפלגה הדמוקרטית כפאניקה. חלק מהדמוקרטים אף מדברים על החלפת ביידן במועמד אחר, פחות מחמישה חודשים לפני הבחירות.

צילום מסךביידן וטראמפ בעימותצילום: צילום מסך

העימות הלילה נערך באטלנטה, ג'ורג'יה, ונמשך כ-100 דקות. כדי למנוע את הכאוס שאפיין את העימות הראשון בין ביידן לטראמפ בבחירות 2020, אז הרבו להתפרץ זה לדברי זה, הפעם האירוע היה ללא קהל, והמיקרופון של כל מועמד הושתק כשהיריב דיבר. הם הרבו לעלוב האחד בשני ואף נמנעו מללחוץ ידיים כשעלו לבמה.

טראמפ חזר על טענתו לפיה החלטתו של ביידן לשחרר כסף לאיראן הובילה לתמיכה בחמאס ובחיזבאללה. טראמפ גם הצביע על הפגנות פרו-פלסטיניות בערים ברחבי ארה"ב, ואמר שהן הורסות את ארה"ב.

"יש לנו את הפלסטינים ויש לנו את כולם מתפרעים בכל מקום", אמר טראמפ. "אתה מדבר על שרלוטסוויל, זה פי מאה שרלוטסוויל, אלף פעמים. כל המדינה מתפוצצת בגללך".

את הדברים אמר טראמפ בתגובה לדבריו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שגינה את האנטישמיות והגזענות, ואמר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ כינה את הנאצים בעצרת עליונות הלבנה בשרלוטסוויל ב-2017 "אנשים טובים".

הוא גם טען שטראמפ חושב שלהיטלר היו רעיונות טובים. "הייתי רוצה לדעת מה הם", אמר ביידן.

"איתי חמאס לעולם לא היה פולש, הפכת לפלסטיני רע וחלש"​

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נשאל האם הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית. "אני צריך לראות" הוא אמר. "הבעיה שיש לנו היא שיש להם את כל הכסף".

ביידן אמר ש"הציל את ישראל כשאיראן תקפה", טראמפ האשים אותו שלא תמך מספיק: "איתי חמאס לעולם לא היה פולש, הפכת לפלסטיני רע וחלש" אמר לביידן. ביידן הודה בעיכוב משלוחי פצצות לישראל.

בייידן אמר על הסיוע לישראל: "אנחנו מספקים לישראל את כל הנשק שהם צריכים וכשהם צריכים את זה". ביידן הודה כי ארה"ב מעכבת את משלוח הפצצות הכבדות לישראל, מחשש שיגרמו להרוגים רבים ולנזק רב אם ייעשה בהן שימוש באזורים מאוכלסים.

טראמפ ענה לביידן: "אתה צריך לתת לישראל לסיים את העבודה. הפכת לפלסטיני רע וחלש".

"ביידן צריך לפרוש"

ברשת CNN דווח כי מתקיימים דיונים בקרב בכירים במפלגה הדמוקרטית אם לגשת לבית הלבן ולומר להם: "ביידן צריך לפרוש".

פרשן CNN ג'ון קינג סיפר על "פאניקה במפלגה הדמוקרטית, לביידן הייתה הופעה גרועה, ובכירים במפלגה מזהים שיש פה בעיה. הבכירים חוששים שביידן יפגע בסיכויים של מתמודדי המפלגה במרוצים השונים ושוקלים מה לעשות. ללכת אליו ולבקש ממנו לפרוש או לצאת החוצה ולהצביע שישנה בעיה".

רשת CNN דיווחה כי בקרב מצביעים שצפו בעימות בין הנשיא ביידן לנשיא לשעבר טראמפ, 67% אמרו כי טראמפ הציג ביצועים טובים יותר.

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה אמר שהוא חושב שיותר אמריקאים הגיעו למסקנה שהיה להם טוב יותר כשדונלד טראמפ היה נשיא.

הוא אמר כי הוא חושב שבזה יסתכמו בחירות 2024: "האם היה לנו טוב יותר תחת טראמפ, או שהיה לנו טוב יותר תחת ביידן? היה לי יותר כסף בכיס? האם העולם בטוח יותר? האם המדינה בטוחה יותר?".

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, חזר על תמיכתו בנשיא ביידן ואמר כי הוא אינו מודאג מכשירותו של המועמד הדמוקרטי להנהיג את המדינה לאחר העימות הנשיאותי הראשון.

"לעולם לא אפנה עורף לנשיא ביידן. לעולם אל אפנה את הגב לנשיא ביידן, אני לא מכיר דמוקרט במפלגה שלי שיעשה זאת", אמר כשנשאל על דמוקרטים שאולי רוצים להחליף את ביידן כמועמד המפלגה.

"אמריקאים צריכים להתמקד במה שהנשיא ג'ו ביידן השיג עבור המדינה במהלך כהונתו, לא בהופעה שלו על במת הוויכוחים", אמרה סגנית הנשיא קמאלה האריס.

הנשיא ביידן דונלד טראמפ ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד