כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בימין בירכו

הקבינט אישר צעדים נגד הרש"פ והסדרה של חמישה יישובים

הקבינט אישר את יוזמת השר סמוטריץ' לשורת צעדי תגובה למהלכים של הרשות הפלסטינית נגד ישראל בעולם. בין היתר הוחלט על סנקציות נגד הרש״פ, קידום ההתיישבות וצעדים נוספים

הקבינט אישר צעדים נגד הרש"פ והסדרה של חמישה יישובים
בצלאל סמוטריץ' ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הפעילות של הרשות הפלסטינית ברחבי העולם נגד ישראל ודחיפתה להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית ע"י מדינות שונות, הקבינט החליט לקדם מספר צעדי תגובה ביוזמת השר סמוטריץ'. 

ראשית כל הוחלט על צעדי תגובה נגד הרש״פ: סל צעדים הכולל ביטול אישורים והטבות שונות לבכירי הרש״פ, הגבלת תנועה ומניעת יציאה מהארץ של בכירי הרש"פ ואכיפת עבירות הסתה שלהם, גירוש בכירים, משיכת סמכויות אכיפה מהרש"פ בשמורה ההסכמית במדבר יהודה וביצוע אכיפה נגד השתוללות הבניה במקום, אכיפה בשטחי B נגד פגיעה באתרי מורשת ומפגעים סביבתיים ועוד.

בנוסף, הוחלט על הסדרה של חמישה יישובים בהתיישבות הצעירה: אביתר - בשומרון, שדה אפרים - בבנימין, גבעת אסף - בבנימין, חלץ - בגוש עציון, אדוריים - בהר חברון. עוד הוחלט על פרסום מכרזים לבניה וכינוס מועצת התכנון (מת"ע) לאישור תוכניות של אלפי יחידות דיור לבנייה

חבר הקבינט המדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "אישרנו עכשיו בקבינט החלטה של ראש הממשלה ושלי על הקמה של חמישה יישובים ביהודה בשומרון, אביתר שבשומרון, שדה אפרים וגבעת אסף שבבנימין, חלץ בגוש עציון ואדוריים שבדרום הר חברון. הודענו לפני חודש שכל מדינה שתכיר חד צדדית במדינה פלסטינית - אנחנו נקים על שמה יישוב ביהודה ושומרון. חמש מדינות עשו את הטעות הזאת, הקמנו עכשיו חמישה יישובים, זו התשובה שלנו. מדינה פלסטינית מסכנת את קיומה של מדינת ישראל והיא לא תקום, אנחנו נפתח את ההתיישבות בבנייה, בהסדרה, בהקמת יישובים, בפריסת תשתיות עתק, נביא מיליון מתיישבים זו התשובה הציונית שלנו לאויב".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ברך על החלטת הקבינט הערב (ה') לאשר את היישוב אביתר בשומרון: "ההחלטה המנהיגותית היום של השר סמוטריץ להעלות את ההחלטה לקבינט והחלטת הקבינט לאשרה ואישור שרי הקבינט מהוויים מענה ציוני וערכי - וגם מסר עוצמתי של ניצחון מול אוייבינו הברברים". 

דגן הוסיף כי "ההחלטה המנהיגותית היום של השר סמוטריץ להעלות את ההחלטה לקבינט והחלטת הקהינט לאשרה ואישור שרי הקבינט מהוויים מענה ציוני וערכי. זהו צעד ציוני, נכון, חשוב והיסטורי. מדינת ישראל מחליטה היום להשלים מהלך צודק ונכון, הכרה באביתר כיישוב מן המניין במועצה האזורית שומרון. זוהי התשובה הטובה והנכונה ביותר לטרור המדיני של הרש"פ - עוד התיישבות, עוד שיבת ישראל לארצו".

יוסי דגן הקבינט הביטחוני בצלאל סמוטריץ' הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד