ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
קראו לפירוקו

בארה"ב זועמים על המזח של ביידן: "זה ייגמר באסון"

יו"ר ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים האמריקני שיגר מכתב לממשל ביידן בו קרא לפרק את המזח שנבנה בחופי עזה: "לשקול אמצעים חלופיים לאספקת סיוע הומניטרי יבשתי ואווירי"

בארה"ב זועמים על המזח של ביידן: "זה ייגמר באסון"
המזח האמריקאי בחופי עזה צילום: CENTCOM

אחרי שהתברר כלא יעיל ובעייתי, בארה"ב זועמים על ההשקעה הרבה של ממשל ביידן במזח האמריקני שנועד להעביר סיוע הומניטרי לתושבי עזה. 

יו"ר ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים האמריקני מייק רוג'רס שיגר מכתב לממשל ביידן בו קרא למציאת חלופות אחרות, ולפירוק המזח, כך לפי "רויטרס". 

"אני קורא לממשל להפסיק לאלתר את המבצע הכושל הזה לפני שאסון נוסף יתרחש ולשקול אמצעים חלופיים לאספקת סיוע הומניטרי יבשתי ואווירי", כתב.

בשבוע שעבר הניו יורק טיימס דיווח כי המזח הצף של ארה"ב שנבנה בעלות של כ-320 מיליון דולר נכשל, ההערכה היא שהמזח שפורק לאחרונה והועבר לנמל אשדוד, יקופל סופית בתוך שבועות אחדים הרבה יותר מוקדם מהצפוי. 

גורמים צבאיים אמריקאים הודיעו לארגוני הסיוע כי המזח עלול להתפרק כבר בחודש הבא. גורמים רשמיים בארה"ב אומרים שהם מקווים שיופעל לחץ על ישראל לפתוח עוד נתיבים יבשתיים להכנסת סיוע הומניטרי. פיקוד מרכז של ארה"ב מסר כי 3,500 טונות של סיוע הומניטרי עברו על המזח.

עזה ארצות הברית מזח ימי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד