ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
רגע לפני פקיעת הדד-ליין

היועמ"שית לאוצר: "לנתק רשתות החינוך ממערכות התשלומים"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה קובעת כי משרד האוצר חייב לנתק את הרשתות המפלגתיות ממערכות התשלומים הממשלתיות. לפי היועצת הרשתות חייבות להקים מערך כספים עצמאי והחשבת מטעם המדינה צריכה לפקח עליהן

היועמ"שית לאוצר: "לנתק רשתות החינוך ממערכות התשלומים"
הכניסה למשרד המשפטים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

רגע לפני פקיעת הדדליין שהציב החשב הכללי לרשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה קובעת כי משרד האוצר חייב לנתק את הרשתות המפלגתיות, החינוך העצאי ורשת בני יוסף ממערכות התשלומים הממשלתיות, ושזה לא עניין של שיקול דעת של החשב הכללי, כך דווח בכאן חדשות.

לפי היועצת הרשתות חייבות להקים מערך כספים עצמאי והחשבת מטעם המדינה צריכה לפקח עליהן ולא יכולה בשום צורה לכהן כאשת הכספים שלהן. 

כזכור, החשב הכללי התריע לפני חודשים שהרשתות מתוקצבות ב3.5 מיליארד שקל בשנה וההתנהלות שלהן לא מאפשרת להבין מה הן עושות עם הכסף.

רוטנברג החשכ"ל איים להוציא את החשבת שלו מהרשתות והציג להן ברירה לעבות את החשבות, אלא שחוות הדעת שהציג המשנה ליועמשי"ת בדיונים פנימיים קובעת שאין לחשכ"ל באמת ברירה והוא חייב לנתק את הרשתות ממערכת התשלומים של המדינה - לדבריו הסיטואציה שבה גופים פרטיים מחוברים למערכת של המדינה בלתי סבירה.

בימים האלה מופעל לחץ אדיר על החשכ"ל שיחזור בו מהאיום ויבטל את רוע הגזירה, מצד השר במשרד החינוך חיים ביטון, מצד גפני ושר האוצר סמוטריץ שקרא לחשכל ״מבולבל״ בהקשר הזה - הדדליין לניתוק בשבוע הבא.

החינוך העצמאי רשת בני יוסף גלי בהרב מיארה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד