ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מתיחות בצפון

המודיעין האמריקאי: המלחמה בין ישראל לחיזבאללה מתקרבת

לפי מידע מודיעיני של גופי הביון בארה"ב, המלחמה בין ישראל לחיזבאללה בגבול הצפון מתקרבת מאוד. משרד החוץ האמריקאי הפציר באזרחי ארה"ב "לשקול בתוקף" נסיעה ללבנון | צה"ל וחיזבאללה במרוץ חימוש מאסיבי

המודיעין האמריקאי: המלחמה בין ישראל לחיזבאללה מתקרבת
חיילי צה"ל בגבול הצפון צילום: פלאש 90

המודיעין האמריקאי חושף כי "עימות רחב היקף בין ישראל לחיזבאללה עשוי לפרוץ כבר בשבועות הקרובים", אם ישראל וחמאס לא יצליחו להגיע להסכם הפסקת אש בעזה

בכירים אמריקאים מנסים לשכנע את שני הצדדים להרגיע את הרוחות, משימה שתהיה קלה משמעותית אם תושג הפסקת אש בעזה. אבל השיחות נמצאות במבוי סתום, ובכירים אמריקאים אינם בטוחים שישראל וחמאס יסכימו לעסקה שעל הפרק בעתיד הקרוב.

בינתיים, צה"ל וחיזבאללה נמצאים בעיצומו של מירוץ חימוש בניסיון להשיג אמל"ח נוסף ללחימה שמתקרבת, כך לפי שני בכירים אמריקאים ששוחחו עם 'פוליטיקו'.

האמריקאים מציינית כי "שני הצדדים הודיעו שהם לא רוצים לצאת למלחמה", אך בכירים בממשל ביידן מאמינים יותר ויותר כי "לחימה כוללת צפויה לפרוץ למרות המאמצים למנוע אותה".

המודיעין האמריקאי קבע כי "הסיכון גבוה כעת מאשר בכל נקודת זמן אחרת בשבועות האחרונים".

מלחמה בין ישראל לחיזבאללה עלולה לאלץ את ארה"ב לסייע בהגנה על ישראל, והאמריקאים שנמצאים לפני בחירות פחות מתלהבים מכך.

המודיעין האמריקאי נתן הערכה שונה מהערכה באירופה. חלק ממדינות אירופה מאמינות שמלחמה בין ישראל לחיזבאללה עלולה להתרחש כבר בעוד מספר ימים. רבים המליצו לאזרחיהן לעזוב את לבנון. גם קנדה נערכת לפינוי אלפים מהמדינה. מחלקת המדינה האמריקאית הוציאה הודעת אזהרה לאזרחי ארה"ב, והפצירה בהם "לשקול מחדש בתוקף" את הנסיעה ללבנון.

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד