כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
פרסום ראשון

גזירת מעונות היום: השר בן צור ייפגש עם היועמ"שית

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה צפויה להיפגש בימים הקרובים עם שר העבודה ומנכ"ל משרדו בסוגיית הקיצוץ הצפוי בהטבות במעונות היום לאברכים מחויבי גיוס. בלשכת השר לא הגיבו

גזירת מעונות היום: השר בן צור ייפגש עם היועמ"שית
השר יואב בן צור בכניסה לישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה צפויה להיפגש בימים הקרובים עם שר העבודה יואב בן צור ועם מנכ"ל משרדו ישראל אוזן בנושא הסבסוד במעונות יום למשפחות של אברכים חייבי גיוס.

כזכור, אמש אמר השר בן צור כי ביקש פגישה עם היועצת המשפטית לממשלה ועדיין לא נענה: "ביקשתי כמה פעמים פגישות עם היועצת המשפטית לממשלה לדיון מקצועי דחוף על נושא הסבסוד למעונות יום ועד עכשיו לא קיבלנו תשובה", אמר.

כאמור, על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', ביממה האחרונה הודיעו בלשכת היועמ"שית שפגישה בין השניים צפויה ככל הנראה בימים הקרובים.

כפי שכבר דיווחנו, בשבועות האחרונים בוחנת היועמ"שית ביטול של מספר הטבות בהן הסבסוד למעונות היום למשפחות אברכים חייבי גיוס.

ב'בחדרי חרדים' נחשף, כי שר העבודה הנחה לבדוק את מבחן התמיכה לזכאות להנחה במעונות יום, כך שלפי הקרטריונים גם במקרה שהורה אחד עובד, כמו למשל אם המשפחה, הזכאות להנחה עדיין תישמר.

בייעוץ המשפטי מערימים הקשיים על הפשרה הזאת וכעת השר בן צור מבקש ללכת על טענה שעכשיו זה כבר מאוחר להודיע על ביטול הסבסוד המעונות לשנת הלימודים הקרובה ולכן יש להחיל את זה רק בשנת הלימודים שלאחריה, בדומה להחלטת בג"ץ שדחתה בממשלה הקודמת את גזירת המעונות של ליברמן בשנה.

השר בן צור אמר בדיונים סגורים כי גם אם ידחו בסופו של דבר את הטענה שכעת זה כבר מאוחר להודיע על ביטול הסבסוד לשנת הלימודים הבאה הוא יטען שהפגיעה היא לא באברכים אלא בילדים חפים מפשע וזה לא תקין מבחינה משפטית.

בלשכת השר בן צור סירבו להגיב לפרסום. בלשכת היועמ"שית מסרו: "לא נתייחס לשיח של היומע"שית עם שרים".

יואב בן צור גלי בהרב מיארה משרד העבודה מעונות יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד