כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
עימותים עם המשטרה

בשל פסיקת בג"ץ: פלג 'הרצ"פניקים' במחאה סוערת בבני ברק, 30 עצורים

יומיים לאחר פסיקת בג"ץ בעתירות הגיוס, מאות מפגינים של פלג הרצ"פניקים חוסמים את כביש 4 סמוך לבני ברק | המשטרה עושה שימוש בפרשים, 30 מפגינים נעצרו עד כה

בשל פסיקת בג"ץ: פלג 'הרצ"פניקים' במחאה סוערת בבני ברק, 30 עצורים
חוסמים את כביש 4 צילום: פלאש 90

מאות  מפגינים מ'הפלג הירושלמי' תחת פלג הרצ"פניקים חוסמים בשעה זו (חמישי) את כביש 4 סמוך לבני ברק, יומיים אחרי פסיקת בג"ץ בעתירות הגיוס. על המפגינים, המשתייכים לקהילתו של הגאון רבי צבי פרידמן ומכונים הרצ"פניקים אשר פרשה מ'הפלג הירושלמי', הם מתעמתים עם כוחות המשטרה שמפזרים את המוחים גם באמצעות פרשים. המפגינים מחזיקים שלטים עליהם נכתב "נמות ולא נתגייס" ו"לכלא ולא לצבא".

במהלך המחאה 30 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה. 

ההפגנה בכביש 4 צילום: דוד קשת

מפקד תחנת רמת גן-בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. כך הודיעה המשטרה. "חרף ההודעה, מפרי הסדר התיישבו על הכביש, תוך ניסיונות לחסום את התנועה וחסימת רכבים. השוטרים החלו בפינוי מפרי הסדר", נמסר.

ההפגנה בכביש 4 צילום: דוד קשת

בשל המחאה, כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אלוף שדה לכיוון צפון - התנועה מופנת לכביש 471. מאם המושבת לכיוון דרום התנועה מופנית לפתח-תקווה.

ההפגנה בכביש 4 צילום: דוד קשת

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", מסרה המשטרה.

ההפגנה בכביש 4 צילום: דוד קשת
הפלג הירושלמי גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד