כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
בשל פשעי סמים

45 שנות מאסר לנשיא הונדורס שנחשב לתומך ישראל

בית המשפט האמריקני גזר 45 שנות מאסר על נשיא הונדורס לשעבר, חואן אורלנדו הרננדס, בגין פשעי סמים. בשנת 2018 נבחר הרננדס להשיא משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל

45 שנות מאסר לנשיא הונדורס שנחשב לתומך ישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט בארה"ב גזר אמש 45 שנות מאסר על נשיא הונדורס לשעבר, חואן אורלנדו הרננדס, בגין פשעי סמים חמורים. אם ערעורו לא יתקבל - הרננדס צפוי להישאר בכלא עד סוף חייו. 

הרננדס כיהן כנשיא הונדורס, בין 2014 ל-2022. "למרות כל מה שעשו לי – ומדובר בלינץ' ובדבר מזעזע – אני אופטימי ויודע שהאמת תצא לאור", אמר הרננדס לשופט שגזר את גזר דינו. 

התובעים האמריקנים בניו יורק עירבו את הרנדדס שוב ושוב במשפט סחר בסמים שהתנהל מול אחיו ב-2019, בטענה שהעלייה הפוליטית שלו לנשיאות מונעת מרווחיו מהסמים.

הרננדז הכחיש את כל ההאשמות וטען כי הן חלק ממזימת נקמה מאותם ברוני סמים שממשלתו תפסה או הסגירה לארצות הברית. אחיו, חבר הקונגרס של הונדורס לשעבר טוני הרננדז, נידון במרץ 2017 למאסר עולם בארה"ב בגין סחר בסמים.

לפני כשנתיים המשטרה עצרה את את הרננדס בביתו בעקבות בקשה של ממשלת ארצות הברית להסגרתו בגין סחר בסמים והאשמות ברכש נשק.

המעצר התרחש פחות משלושה שבועות לאחר שהרננדס עזב את תפקידו כנשיא, ובעקבות שנים של האשמות מצד האמריקאים על קשריו לכאורה עם סוחרי סמים. 

הרננדס ידוע כתומך של ישראל, ובשנת 2018 נבחר להשיא משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. בסופו של דבר החליט הרננדס שלא להשתתף בטקס.

חואן אורלנדו הרננדס סמים הונדורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד