כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
תצלומי הלווין חשפו

דיווח: צה"ל יוצר "שטח מת" עד 5 ק"מ מהגבול הלבנוני עם ישראל

דיווח בריטי מעלה כי תקיפות ישראל יוצרות בחודשים האחרונים "שטח מת" בעומק 5 קילומטרים בתוך לבנון. בכיר בצה"ל מסביר: "עלינו לנקות את אזור הנוכחות של חיזבאללה - הפעילים שלו מהווים איום ישיר על בתי ישראל"

דיווח: צה"ל יוצר "שטח מת" עד 5 ק"מ מהגבול הלבנוני עם ישראל
מחבלי חיזבאללה בגבול צילום: רשתות ערביות

ה"פייננשל טיימס" הבריטי פירסם תצלמוי לווין שמראים כי ישראל יוצרת בחודשים האחרונים "שטח מת" בעומק 5 קילומטרים בתוך שטח לבנון, מתוך מה שעלול להתפרש כניסיון ליצור רצועת ביטחון. 

בכיר בצה"ל אמר לעיתון הבריטי כי "לא מדובר באזור חיץ. אנחנו רק רוצים לדחוק את חיזבאללה לאחור. אין לנו בעיה עם יוניפי"ל או עם אזרחים לבנונים ששוהים שם. אבל עלינו לנקות את אזור הנוכחות של חיזבאללה - הפעילים שלו מהווים איום ישיר על בתי ישראל באמצעות ירי צלפים, טילי נ"ט, פלישות מעבר לגבול ואמצעים נוספים. זהו צורך טקטי לספק ביטחון לתושבי ישראל".

אזור החיץ הזה מהווה שישית משטח דרום לבנון. לפי הדיווח המגורים באזור זה אינם אפשריים, מה שכן הופך אותו הלכה למעשה למעין אזור חיץ. 

עוד עולה מהדיווח כי לפי נתנוני האו"ם, מישראל פונו כ-60,000 אלף תושבים מאז פרצה המלחמה. מספר המפונים בדרום לבנון עומד על כ-95,000. 

גורם צבאי ישראלי בכיר אמר ל"פייננשל טיימס" כי "כל בית שלישי בדרום לבנון מנוצל על ידי חיזבאללה לאחסון נשק, לאימון, לעמדות ירי ולנקודות מפגש עבור מתקפה אפשרית מעבר לגבול".

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד