כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
נפצע בנפילה

ילד בן 7 שלא חוסן חלה בטטנוס ואושפז בטיפול נמרץ

ילד בן 7 חלה בטטנוס כתוצאה מנפילה שגרמה לפציעה. הילד אושפז בטיפול נמרץ. משרד הבריאות דיווח כי הילד לא חוסן. מחלת הטטנוס מתבטאת בחום, הזעה, קצב לב מואץ, עלייה בלחץ הדם, עוויתות והתכווצויות קשות

ילד בן 7 שלא חוסן חלה בטטנוס ואושפז בטיפול נמרץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות הודיע כי ילד בן שבע, שלא חוסן כנגד טטנוס בחיסוני השגרה, מאושפז בטיפול נמרץ לאחר שחלה בטטנוס זאת כתוצאה מנפילה שגרמה לפציעה

משרד הבריאות מזכיר כי יש להתחסן כנגד טטנוס גם בחיסוני השגרה וגם לאחר פציעה או נשיכה במקרים מסוימים. את החיסון ניתן לקבל בלשכות הבריאות של משרד הבריאות או בקופות החולים.

מחלת הטטנוס מתבטאת בחום, הזעה, קצב לב מואץ, עלייה בלחץ הדם, עוויתות והתכווצויות קשות ומכאיבות עד כדי שיתוק של שרירים שונים בגוף. ב-10-20% מהמקרים מוביל לתמותה.  

החיסון נגד טטנוס ניתן כחלק מהחיסון המחומש במסגרת תוכנית חיסוני השגרה לתינוקות ולילדים. החיסון מספק הגנה של כמעט 100% נגד טטנוס. ההגנה פוחתת ככול שעוברות השנים, ולכן מומלץ להתחסן נגד טטנוס מדי 10 שנים (חיסון דחף).

משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות, שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב ילדים וסביבתם.

טטנוס חיסון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד