כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
"בלתי מתקבל על הדעת"

המבקר מתריע: השרים מתווכחים - וישראל לא ערוכה לפינוי אוכלוסייה

המבקר אנגלמן מתריע: שרי הביטחון והפנים מתווכחים - וישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה בצפון

המבקר מתריע: השרים מתווכחים - וישראל לא ערוכה לפינוי אוכלוסייה
הצפון בוער צילום: David Cohen/Flash90

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, פנה לראש הממשלה בבקשה לעשות סדר: אין מקום למצב של היעדר הסכמות אשר נמשך זמן כה רב, נדרשת פעולה ממשלתית אחודה וסדורה.

במכתב ששלח לראש הממשלה, התריע המבקר על כך שבביקורת על פינוי אזרחים, הנמצאת בשלבי גיבוש סופיים, מסתמן כי משרד הפנים ופס"ח (פינוי, סעד וחללים) לא מימשו את אחריותם לניהול אירוע של קליטת מפונים מהדרום ומהצפון.

במכתב נאמר: בימים האחרונים, הובא לידיעתנו מכתבו של שר הביטחון לשר הפנים מיום 9 ליוני 2024 ממנו עולה כי אף שקיימת אפשרות להתרחבות המלחמה לאזור הצפון שבמהלכה ייתכן ויידרש פינוי אוכלוסייה בהיקף משמעותי ביותר, המחלוקת בין משרד הפנים למשרד הביטחון בעינה עומדת. בעניין זה קיימת התנגדות של משרד הפנים לקדם אסדרה של פינוי כזה ככל שיידרש, שכן כאמור לטענת משרד הפנים הדבר אינו באחריותו, אלא אם הפינוי יהיה לבתי ספר כאמור בהחלטת הממשלה "מלון אורחים".

במכתב נאמר עוד: כי "אין למשרד הפנים כל ערך מוסף, ידע או כל יתרון בניהול הקליטה והשהייה בבתי המלון" וכי "התוכנית המוצעת - בכל הנוגע ליתן מענה באמצעות הפעלת תוכנית מלון אורחים ובאחריות משרד הפנים לקליטת מתפנים עצמאית - אינה ישימה ועל כן משרד הפנים מתנגד לה".

עוד אמר המבקר: המציאות הבלתי פתורה המתוארת במכתבי זה, המתקיימת כתשעה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, בתקופה בה עשרות רבות של אלפי תושבים משני חבלי הארץ (ובפרט מהצפון - נכון לעת הזו) שוהים מחוץ לביתם, וכשבפתח עומדת אפשרות למערכה כוללת בצפון, שיתכן ותחייב פינוי נוסף - היא בלתי מתקבלת על הדעת. בעת הזו, אין מקום למצב של היעדר הסכמות אשר נמשך זמן כה רב וברי לכל שנדרשת פעולה ממשלתית אחודה וסדורה לשם טיוב הטיפול באוכלוסיית המפונים מבתיהם

מתניהו אנגלמן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד