כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
חשש מהסלמה

ניסיונות ממשל ביידן למנוע הסלמה בין ישראל לחיזבאללה לא צולחים

ניסיונות ממשל ביידן למנוע הסלמה בין ישראל לחיזבאללה נתקלים בקושי, עקב המורכבות עמה מתמודדת ארצות הברית להביא להפסקת אש בעזה. בוושינגטון דוחים כל קשר בין הלחימה בצפון למלחמה ברצועה

ניסיונות ממשל ביידן למנוע הסלמה בין ישראל לחיזבאללה לא צולחים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ממשל ביידן לוחץ לצמצם את הלחימה בגבול בצפון בין ישראל לחיזבאללה בדרום לבנון, אך המאמצים נתקלים בקשיים בגלל שאין הפסקת אש בעזה, כך אומרים גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

הקשרים בין שתי החזיתות מדגישים את הבעיה הדיפלומטית העומדת בפני הבית הלבן, הממשל מנסה למנוע מלחמה כולל. שעלולה לגרור את איראן ולהרחיב את הלחימה הרבה מעבר לעזה.

הבית הלבן מתעקש שההסלמה לאורך הגבול הצפוני של ישראל, לא יכולה להיות מותנית בהפסקת אש בעזה, הממשל מנסה להפיג את המתיחות בצפון לאחר שבועות של לחץ לא מוצלח על חמאס להסכים להפסקת אש.

"הקו של נסראללה הוא שהכל קשור לעזה, ועד שלא תהיה הפסקת אש בעזה, הירי לעבר ישראל לא ייפסק", אמר בכיר בממשל ביידן לכתבים, "למען האמת, אנו דוחים לחלוטין את הקו הזה".

חיזבאללה שיגר יותר מ-5,000 רקטות, טילים נגד טנקים ומל"טים לעבר ישראל מאז תחילת המלחמה, לפחות 338 לוחמי חיזבאללה נהרגו מאז אוקטובר.

גורמים בכירים בארה"ב אומרים שהם מאמינים שחיזבאללה, ישראל ואיראן לא רוצים מלחמה, אך יש החוששים שהמתח המתגבר בין הצדדים עלול לצאת משליטה.

ממשל ביידן חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד