כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
לקראת למלחמה כוללת?

בתי חולים בצפון נערכים לתרחישי "עלטה" ו"אי בודד"

בתי החולים בצפון נערכים לתרחיש של מלחמה מול חיזבאללה ומשלימים את ההיערכות לתרחיש "עלטה" הכולל ניתוק מרשת החשמל, ו"אי בודד" הכולל ניתוק מצירי גישה

בתי חולים בצפון נערכים לתרחישי "עלטה" ו"אי בודד"
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתי החולים בצפון משלימים בימים אלו את ההכנות הסופיות לקראת מלחמה שעלולה לפרוץ מול חיזבאללה. ההכנות סוכמו בתיאום מול משרד הבריאות, וכוללת הנחיות שהועברו לבתי החולים. 

בשיחה שהתקיימה בין בכירי משרד הבריאות לבין בתי החולים התבקשו בתי החולים להגדיל את מלאי מנות הדם לשישה ימים קדימה, כך לפי "ווינט". 

בבתי החולים נערכים לתרחישי "עלטה" ו"אי בודד". התרחיש הראשון מתמקד בהפסקות חשמל לפרקי זמן ממושכים שעלולות לפגוע בתפקוד בית החולים. 

תרחיש אי בודד כולל ניתוק בית החולים מצירי ההגעה אליו, מה שעלול להקשות על הגעת עובדים, פצועים, מזון וציוד רפואי. 

ד"ר מאור ממן, מנהל בית החולים העמק, סיפר ל"ווינט" על ההיערכות למצבים השונים: "מיגנו תשתיות חיוניות בבית החולים, דאגנו להגדלת מלאי המיטות הממוגנות והכפלנו אותן מ-150 ל-300. בנוסף, פתחנו חמ"ל גדול ממוגן שיאפשר רציפות ניהולית. הצטיידנו באמצעי תקשורת (טלפונים שיעבדו על רשת חירום ויאפשרו לנו לתקשר). תוך חצי שנה בנינו 150 מיטות ממוגנות בחניון של בניין בית שולמית החדש שלנו שנבנה עם אפשרות לאשפוזים מורכבים ברמת טיפול נמרץ ודיאליזה. בנוסף, דאגנו להצטיידות ומלאים בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכל מה שצריך למקרה של תרחיש 'עלטה' או 'אי בודד'".

מלחמת חרבות ברזל משרד הבריאות צפון בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד