כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
תוצאות מטרידות

קרוב ל-40% תומכים בדימויים אנטישמיים

על פי סקר שנערך בשבע מדינות בהן קיימות קהילות יהודיות גדולות, רוב הנשאלים תומכים בטענת ה"נאמנות הכפולה" האנטישמית, ומסכימים שהיהודים נאמנים יותר לישראל מאשר למדינות מושבם. בארצות הברית נתון זה עומד על 51%

קרוב ל-40% תומכים בדימויים אנטישמיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

סקר חדש של הליגה נגד השמצה בחן עמדות אנטישמיות ואנטי-ישראליות ברחבי מדינות בהן קיימות כמה מהאוכלוסיות היהודיות הגדולות ביותר מחוץ לישראל. מהסקר עולה כי קרוב ל-40% מהנשאלים הסכימו עם לפחות שישה דימויים אנטישמיים. 

56% מכלל הנשאלים בשבע המדינות הסכימו עם דימוי ה"נאמנות הכפולה" עתיקת היומין, או התפיסה לפיה היהודים נאמנים יותר לישראל מאשר לארץ הולדתם, כשטווח האחוזים נע בין 51% מהנשאלים בארה"ב, עד 64% בארגנטינה ובגרמניה.

הסקר חושף גם כי אחוז המאמינים בדימוי לפיו "היהודים אחראים לרוב המלחמות בעולם" גדל אף הוא, עם עלייה ל-23% בארגנטינה (עלייה מ-%13 ב-2019); %19 בארצות הברית (עלייה מ-5% ב-2015); 17% בצרפת, (עלייה מ-3% ב-2023); ו-17% בגרמניה, עלייה מ-4% ב-2023. 

הסקר מצא גם שבמדינות אלו, הרמה הגבוהה ביותר של אנטישמיות מצויה בקרב בני דור המילניום (ילידי 1981-1996), בעוד שדור ה-Z (ילידי 2012-1997) מחזיק בדעות הכי פחות אוהדות על ישראל. ילידי 1946-1964 וילידי 1928-1945 מחזיקים בדעות האוהדות ביותר.

"אחרי שנים שבהן האנטישמיות נותרה לרוב בשולי החברה, מדאיג לראות כיצד אחוז האנשים המחזיקים בדעות אנטישמיות ואנטי-ישראליות עולה, הן בארה"ב והן ברחבי העולם", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "המגמה המטרידה הזו דורשת את תשומת הלב המיידית שלנו, כמו גם נקיטת פעולה מאוחדת. אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים שלנו בכוח המשימה J7, המאגד את הקהילות היהודיות הגדולות בעולם, במאבק נגד האנטישמיות – כדי לתעד אירועים ומגמות, להילחם בקיצוניות, ולהבטיח את הבטיחות והביטחון של קהילות יהודיות ברחבי העולם".

הממצאים מצביעים גם על מגמה לפיה ככל שישראל עוברת דמוניזציה התמיכה בחמאס עוברת בהדרגה נורמליזציה. בממוצע, למעלה מ-15% מהנשאלים רואים את חמאס באור "חיובי מאוד" או "חיובי במידה מסוימת". הדעות החיוביות הללו על חמאס עלו ל- 26% בקרב בני ובנות דור ה-Z.

סגנית הנשיא הבכירה לעניינים בינלאומיים בליגה נגד השמצה, השגרירה מרינה רוזנברג, אמרה כי: "הצונאמי של שנאה כלפי יהודים שהתפרץ ברחבי העולם בעקבות זוועות חמאס ב-7 באוקטובר, הגיע לרמות חסרות תקדים, תוך החייאת דימויים אנטישמיים עתיקים. בעוד האנטישמיות הייתה במגמת עלייה עוד לפני המתקפה האכזרית של חמאס, העלייה העולמית בעמדות ובתקריות אנטישמיות מאז ה-7 באוקטובר היא חסרת תקדים".

מדד האנטישמיות של הליגה נגד השמצה, כלי אנליטי לזיהוי נשאלים בעלי עמדות אנטישמיות, הוא מערכת שאלות, המשמשת למדידת האמונה בדימויים ובסטראוטיפים אנטישמיים מסורתיים, שהוכחו כמובילים לעוינות ולאלימות. סקר ה-J7 בחן עמדות אנטישמיות ואנטי-ישראליות במדינות ה-J7: ארגנטינה, אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, בריטניה, וארצות הברית.

הליגה נגד השמצה ארה"ב אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד