כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
כדי שתקנו רכב סיני

הסכום המטורף ששילם הממשל הסיני ליצרניות הרכב החשמלי

הנתונים מוכיחים איך הסינים הבינו כבר לפני מעל עשר שנים שהעולם בדרך למהפכה של רכב חשמלי וכמה הסינים השקיעו בכיוון הזה

הסכום המטורף ששילם הממשל הסיני ליצרניות הרכב החשמלי
רכבי BYD סיניים על קו היצור. הממשל הסיני תומך עם סובסידיות של מאות מיליארדי דולרים בתעשיית הרכב. כדי שאתם - במערב - תרכשו צילום: BYD

הממשל הסיני הוציא 230.8 מיליארד דולר משנת 2009 ועד 2023 כדי לתמוך ביצרני הרכב הסינים, כך עולה ממחקר שפרסם המרכז האמריקאי למחקר אסטרטגי ובינלאומי. המחקר מתפרסם בעיתוי לא מפתיע: הממשל האמריקאי הודיע לפני כמה שבועות על הטלת מס קניה גבוה על מכוניות חשמליות שמיוצרות בסין ורק עכשיו מתחילים להתפרסם נתונים שמוכיחים כמה הסינים הבינו כבר לפני מעל עשר שנים שהעולם בדרך למהפכה של רכב חשמלי וכמה הסינים השקיעו בכיוון הזה.

לפי הפרסומים של המרכז האמריקאי למחקר אסטרטגי ובינלאומי, בין השנים 2009 ל-2017 הממשל הסיני השקיע כ-6.7 מיליארד דולר, סכום יחסית קטן מתוך סך ההשקעה, אבל מאז ההיקף של ההשקעות הלך וצמח כדי לבסס תעשיית רכב חשמלי אדירה.

הסיוע המשמעותי הזה התבטא באינספור תחומים, החל ברכישה של רכב חשמלי עבור ממשלת סין וכלה בהחזרי מס, מענקים לפיתוח של סוללות ועוד. 

לפי הפרסום של הארגון האמריקאי :"השוק השתנה באופן מהותי ולאחרים יהיה קשה מאוד להתחרות ברכב חשמלי בסין או במקומות אחרים שבהם רכב חשמלי סיני משווק" כלומר בשפה יותר יפה: אי אפשר להתחרות בסינים ברכב חשמלי, השוק שלהם.

בהקשר זה נזכיר שרק לפני כמה שבועות הודיע האיחוד האירופי על הטלת מיסי יבוא על מכוניות מסין. המיסים האלה מיועדים להגן על יצרני הרכב האירופים ונקבעו מכיוון שלפי האיחוד האירופי יצרני הרכב הסינים מקבלים סובסידיות מהממשל הסיני.

 

סין ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד