כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
בפעילות לסיכול טרור

ג'נין: לוחם נהרג ו-16 נוספים נפצעו ממטען רב עוצמה

סרן אלון סאקאג׳יו הי"ד מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, נפל בפעילות מבצעית במרחב חטיבת מנשה. מטען רב עוצמה התפוצץ על רכב ממוגן תוך כדי נסיעה, כוח חילוץ שהגיע לסייע נפגע ממטען נוסף שהוטמן עמוק באדמה

ג'נין: לוחם נהרג ו-16 נוספים נפצעו ממטען רב עוצמה
סרן אלון סאקאג'יו הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

צה"ל התיר לפרסם כי סרן אלון סאקאג׳יו, בן 22, מחדרה, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, חטיבת כפיר, נפל בפעילות מבצעית במרחב חטיבת מנשה. 16 נוספים נפצעו. כוחות רבים של צה"ל מסיירת חרוב ודובדבן, יחד עם כוחות מג"ב ושב"כ, פעלו במחנה הפליטים ג'נין במבצע ממוקד נגד תשתיות טרור וחמאס.

כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, הלוחמים נפגעו כתוצאה מפיצוץ מטען במהלך פעילות מבצעית בג'נין.

דובר צה"לסרן אלון סאקאג׳יו הי"דצילום: דובר צה"ל

במהלך הכניסה למחנה הכוח נכנס דרך אחד הצירים על גבי רכב מסוג פנתר, ולפני כניסתם, כלים הנדסיים ביצעו ״פתיחת ציר״ כדי לחשוף מטענים שמוטמנים בקרקע. 

לאחר פתיחת הציר, כוח רפואי (תאג״ד) על גבי הפנתר עלה על מטען - שהתפוצץ על הרכב וגרם לפציעות קלות של חלק מחבריו. כוח נוסף של התאג״ד הוקפץ לשם כדי לחלץ את הפנתר התקוע ולטפל בפצועים, פרקו רגלית מהרכבים, ואז הופעל מטען נוסף על הכוח הרגלי, כך דווח בגל"צ. כתוצאה מהמטען הנוסף שהופעל על הכוח, מפקד מחלקת הצלפים של סיירת חרוב נהרג, ולוחמים נוספים נפצעו. 

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי שני המטענים הוטמנו בעומק משמעותי בתוך הקרקע - כמטר וחצי. מטענים אחרים שאותם צה״ל חושף בצירים במחנות הפליטים באיו״ש מוטמנים בדרך כלל עשרות סנטימטרים בקרקע לכל היותר. 

מהממצאים בשטח עולה כי חלק מהמטענים במקום מופעלים בהפעלה חוטית, וחלקם באופן אלחוטי, עדיין לא ברור כיצד בדיוק הופעלו המטענים שהתפוצצו על הכוחות. בצה״ל אומרים כי ממשיכים לתחקר את האירוע וללמוד את פרטיו.

מלחמת חרבות ברזל אלון סאקאג'יו ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד