כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
סיכום שבוע

לייבל'ה: המכשיר של הנגיד שנפל לבריכה בדינר היוקרתי

והשבוע בלייבל'ה: מה קרה במסע גדולי ישראל להקמת הקרן? היכן שכח השר בן גביר את האשראי? באיזו חתונה התפריט היה חלבי ומי שר אחינו כל בית ישראל? וגם: הרבי שנוסע עם 'סיטי קאר'

לייבל'ה: המכשיר של הנגיד שנפל לבריכה בדינר היוקרתי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה קיבל את פסק שופטי העליון על גיוס בחורי ישיבות בשלוות נפש. לייבל'ה שנתקל השבוע מתוקף תפקידו עם בני הציבור החילוני, היה בהלם. כולם שאלו אותו: "נו איך אתם נערכים לגיוס הבחורים לצבא? אתם תתרגלו לזה?" ולייבל'ה הבין כאן את חוסר החיבור לחשמל. זה כמו שהאמריקאים, שרגילים לבוא לארץ, מפחדים לבוא כי יש מלחמה, והאמת? קשה להרגיש את המלחמה אם אתה לא ממש גר ליד הגבול בצפון או בדרום. 

בסופו של יום לייבל'ה שמע מהחרדים כי הם מתגייסים, רק עדיין לא הודיעו לאיזה צבא. 

לייבל"ה גם עקב אחר ההודעות לעיתונות של הנציגים החרדים לאחר פסיקת בג"ץ, ושם לב שרק חברי הכנסת הנמרצים של יהדות התורה הגיבו. מאידך בש"ס, רק דרעי הוציא תגובה ושאר הח"כים בגדול אינם מתראיינים בעניין. וטוב שכך.

השר איתמר בן גביר שידוע כמי שחובב אוכל יהודי, הגיע בליל שישי האחרון לאכול טשולנט עם הנהג שלו ב'צ'ולנט קרקוב' המפורסם בראשון לציון - המקום אליו נוהרים כל המי בכל שבוע. כפי שתוכלו לראות בתמונות שלייבל'ה תיעד.

באדיבות המצלםבן גביר אוכלצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםבן גביר והנהג המסורצילום: באדיבות המצלם

השר בן גביר שכל היום עסוק מעל הראש, מיהר להמשיך הלאה ועזב את המקום בחצות לילה. אלא שמרוב מהירות הוא שכח שם את כרטיס האשראי. 

אחד המוכרים במקום מתגורר בטלזסטון. ביום ראשון הוא הופתע לראות את בן גביר אצלו מתחת לבית. הוא והמאבטחים. תושבי היישוב הנרגשים התאספו לכבוד השר שהגיע במיוחד כדי לאסוף את האשראי. לייבל'ה מקווה שהיה למשפחת השר אחף לעשות את השבת. אם לא, תמיד הוא יכול לפנות לקרן של עולם התורה. 

אפרופו בן גביר, לייבל'ה ראה את השר לביטחון לאומי ומדליק משואת כוחות הביטחון ממ"ז דרום ניצב אמיר כהן בתמונה מתוקה בבית כנסת בלב העיר רהט. זה קרה במהלך סיור של השר בן גביר בתחנת משטרת רהט כחלק מסבב חיזוק התחנות שמוביל השר בן גביר במשטרה.

באדיבות המצלםבן גביר והממ"ז נושאים תפילהצילום: באדיבות המצלם

וגם אפרופו טלז סטון, לייבל'ה קיבל דיווח שבאחד העיתונים שאינם מיועדים לציבור החרדי, פורסם מכרז לתפקיד מהנדס ביישוב. קורות חיים ניתן להגיש עד 7.7. לייבל'ה מזמין את המהנדסים.

באדיבות המצלםהמכרז בטלז סטוןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שהשתתף השבוע בשמחת נישואי נכד ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, ראה את הציר המתהדק בין ראש הישיבה לבין חברי המועצת הספרדית הגר"ש מחפוד והמועמד לראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף. לייבל'ה ראה כיצד ראש הישיבה מכבד את הגר"ד יוסף בצורה יוצאת דופן ואף כבדו בסידור הקידושין ובשבע ברכות. הגר"ד ויתר על הברכא אחריתא והעניק את הכיבוד לידידו הגר"ש מחפוד.

לייבל'ה רק יודע לציין כי הוא שמע כיצד גם ראש הישיבה הגר"מ מאזוז וגם חבר המועצת הגר"ש מחפוד מחזקים את ידי הגר"ד יוסף לקראת הבחירות לרבנות הראשית.

באדיבות המצלםהגר"ד יוסף והגר"ש מחפוד עם הגר"מ מאזוזצילום: באדיבות המצלם

כזה לייבל'ה לא ראה עד היום: האדמו"ר מלעלוב ששבת עם חסידיו בשבת האחרונה במירון, כמסורת של 80 שנה, יצא במוצאי שבת לאחר מעמד ההדלקה עם רכב מ'סיטי קאר'. 

באדיבות המצלםהרבי מלעלוב נכנס לרכבצילום: באדיבות המצלם

השבוע לייבל'ה הקדיש את מרצו למסע של גדולי ישראל וראשי הישיבות לארה"ב. עוד לפני שהתחילו המעמדים, לייבל'ה ראה בבורו פארק את ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין פוסע יחד עם האלפים אחר מיטתו של זקן המשגיחים באמריקה הגאון הצדיק רבי משה וולפסון זצ"ל, כשלצידו איש 'עטרת שלמה' הרב אלחנן שרבאני.

באדיבות המצלםראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין בלוויהצילום: באדיבות המצלם

באירוע בטורונטו שבקנדה נתקל לייבל'ה בדרמה של ממש: הטלפון הכשר של הנגיד חזקי רייכמן נפל לבריכה בחצר הבית בזמן האסיפה של גדולי ישראל. לייבל'ה בדק לאחר מאמצים מרובים שהצליחו לדוג את המכשיר מהמים המכשיר עובד באורח פלא. כך זה נראה.

באדיבות המצלםמוציאים את המכשיר של רייכמן מהבריכהצילום: באדיבות המצלם

חדי העין שמו לב כי באסיפה שהתקיימה בפלטבוש הופיע משה פרידמן (משה גבאי) המיתולוגי גבאי אדמו"רי בית סאטמר. 

משה גאבע בדינר בפלטבוש צילום: מאיר ברנשטיין מ"ב מסעות

לייבל'ה ראה באחד הדינרים הסתודדות של גדולי העסקנים יחד עם ראש ישיבת 'מאור התורה' הגר"א סאלים. דובר המסע לתקשורת החרדית הרב צבי כהן יחד עם הנגיד ר' עזרא אירני והרב שמואל גבאי. 

באדיבות המצלםהרב צבי כהן עם הגר"א סאלים והנגידיםצילום: באדיבות המצלם

את עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך ראה לייבל'ה מתברך מגדולי ישראל שהודו לו נרגשות על סיקור האירוע ביד אמן כיאה לר' אריה שאינו מקצר במילים.

באדיבות המצלםארליך עם גדולי ישראלצילום: באדיבות המצלם

מי שקיבל את המשגיח רבי דן סגל בדינר האחרון בדיל שבניו ג'רזי היה אמן הרגש מוטי שטיינמץ בשירת 'טאטאלע'.

שטיינמץ מקבל בדיל את המשגיח רבי דן סגל צילום: באדיבות המצלם

בתוך המסע המפרך לייבל'ה נתן קפיצה לרומא שבאיטליה שם נערכה חתונת בנו של הגאון רבי בערל לאזאר רבה הראשי של רוסיה. הגר"ב לאזאר מפני כיבוד אב שאביו הישיש המופלג לא יכול להגיע לרוסיה עקב גילו עשה את החתונה באיטליה שם אביו משמש שליח. 

לייבל'ה, שכבר ראה הרבה חתונות בחייו לא ראה כזו חתונה במקום עתיק יומין, מבצר נדיר ושמור שם התקבצו אלפים מכל העולם שבאו לחגוג עם הגר"ב לאזאר. על ההפקה הגדולה היה שניאור פליישמן כמו שרק הוא יודע למצוא כאלו מקומות נידחים. התפריט כך ראה לייבל'ה היה חלבי למהדרין כמנהג האיטלקים. רק בסוף החתונה לאלו שהיו רעבים להישאר עד 4:00 לפנות בוקר הם פונקו בהמבורגרים ושניצלים. 

באדיבות המצלםהחופה אצל הגר"ב לאזארצילום: באדיבות המצלם

מי שלקח את הפוקוס בחתונה היה איש החסד של המלחמה הרב שי גראוכר שכובד על ידי הגר"ב לאזאר לשיר 'אחינו כל בית ישראל'. לייבל'ה דמע יחד עם כל הקהל. 

גראוכר בשירת אחינו כל בית ישראל צילום: דודי קפלר
 
ראשי המועצות הדתיות בירושלים, תל אביב וצפת ישבו השבוע בפאנל בהנחיית איש התקשורת שלמה קוק במסגרת כנס עובדי המועצות הדתיות מכל רחבי הארץ. 

באדיבות המצלםשלמה קוק עם ראשי המועצות הדתיותצילום: באדיבות המצלם

את ח"כ אליהו ברוכי ראה לייבל'ה במסדרונות הכנסת מדדה לאחר שרגלו נחבלה קצת והוא נזקק לרגל חלופית. 

באדיבות המצלםברוכי ורגלו השבורהצילום: באדיבות המצלם

אחרי שהופיע באולפני הטלוויזיה במסגרת מאמצי ההסברה על החלטת בג"צ בנושא חוק הגיוס, לייבל'ה תיעד את איש התקשורת שניאור ובר בשיחה ערה עם קצין בכיר בעומק רפיח כשהדי הפיצוצים ברקע.

באדיבות המצלםשניאור ובר ברפיחצילום: באדיבות המצלם

חוק הגיוס הצליח להוציא את הפרשן ועו"ד איתי גדסי מבני ברק שמייצג את הציבור החרדי נאמנה באולפנים לקראת אירוע בר המצווה לבנו הגדול שיערך בתחילת החודש הבא. לייבל'ה מתרגש.

גדסי בחדשות 12 צילום: באדיבות המצלם

ומה מתכננים פרקליטי הצמרת? לייבלה ראה השבוע בנתניה את עו"ד הצמרת, דודו ג'והן, ראש מחלקת מקרקעין של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל נפגש עם העו"ד והטו"ר ישראל ענדען. לייבל'ה מוכן לסגור 80/20 למי שיביא לו פרטים על הפרויקט הקרוב.

באדיבות המצלםפרקליטי הצמרתצילום: באדיבות המצלם

חברים ארגנו בהפתעה מסיבת השקה לספרו של אבי גרינצייג. בנוכחים: איציק סודרי, דוד רוטנברג עורך חרדים 10, הרצל קוסאשווילי, כנרת בראשי, יענקלה פרידמן, ינון פלח, איתי גדסי, יעל צין ועוד. המיקום: מסעדת חיימיש המפנקת ברחוב החשמונאים 25 בלוד שרבים מתושבי אזור המרכז מגיעים בליל שישי למקום.

באדיבות המצלםגרינצייג חותם על הספריםצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםסודרי, רוטנברג והרצלצילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי בצהריים בשיא הכנת המדור עזב לייבל'ה הכל והגיע לאולמי 'מייפל' בפתח תקווה לשמחת הברית לבנו של ידידינו איש התקשורת יחיאל גלאי עיתונאי 'בחדרי חרדים'. בשמחת הברית השתתפו החברים ובני המשפחה. המוהל הרב אשר מילר יליד רמת אלחנן ותושב אחיסמך בהווה ניהל את הטקס במקצועיות. שמו של הרך הנולד: יאיר. על התמונות: שוקי לרר.

שוקי לררברית לבנו של יחיאל גלאיצילום: שוקי לרר

לייבל'ה שנקלע השבוע לבית הנשיא בירושלים, הופתע לגלות את נשיא המדינה יצחק הרצוג, מתפלפל בלימוד עם הרב פנחס דונר, רב קהילת בוורלי הילס מלוס אנג'לס, שהעניק לנשיא את המהדורה החדשה של ספר 'אור הישר' אותו חיבר הרב שמואל הילמן סבו של הנשיא שהיה מגדולי הדור בזמנו, וכעת יצא על ידי הרב דונר במהדורה חדשה ומורחבת.

באדיבות המצלםהרב דונר והנשיאצילום: באדיבות המצלם

בהמשך המפגש ראה את לייבל'ה את הנשיא בשיחה ערה עם איש היח"צ קותי אוברלנדר, מ'גל אורן לרנר'.

באדיבות המצלםאוברלנדר והנשיא הרצוגצילום: באדיבות המצלם

בליל שישי שעבר נערכה חתונת נכדת הנגיד ר' מתי גרוזינגר איש אמונו של הרבי מויז'ניץ לחתונה הגיעו כל המי ומי בראשות גדולי ישראל.

באדיבות המצלםרבי רפאל אבוחצירא בחתונהצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםהרבי מויז'ניץ מגיע לשמחהצילום: באדיבות המצלם

ראש עירית ירושלים משה ליאון ויועץ השר פרוש - שמואל קרמרסקי נצפו בשיחה ידידותית בשולי חנוכת שדרוג רח' אמיל בוטה.

באדיבות המצלםקרמרסקי וליאוןצילום: באדיבות המצלם

בצל משבר הגיוס והמשבר הכלכלי בישראל השר ניר ברקת הגיע לפגישה הלילה עם האדמו"ר רבי נתנאל שריקי ראש מוסדות תהילת שלום בנתיבות.

באדיבות המצלםברקת והרב שריקיצילום: באדיבות המצלם

העו"ד הצעיר רועי אוסדיטשר טייל בשבוע האחרון באי פוקט שבתאילנד, בתיעוד מיוחד שהגיע לידי לייבל'ה נצפה הפרקליט משתעשע עם תנין קרוקודיל אימתני. לייבל'ה גם יודע על עוד שני אנשי תקשורת חרדים שלקחו חלק במסע אך לא רשאי לספר לכם כרגע יותר מזה.

באדיבות המצלםאוסדיטשר בפוקטצילום: באדיבות המצלם

הכנסת ספר תורה נערכה על ידי משפחת שטרן (בהם הרה"ח ר' ברוך שטרן מנהל מרחב מכבי בבני ברק) לעילוי נשמת הוריהם. ספר התורה הוכנס לבית הכנסת "מאורי אור" באשדוד באסרו חג שבועות ברוב פאר והדר.

באדיבות המצלםר' ברוך שטרן בריקוד עם סה"תצילום: באדיבות המצלם

השבוע נצפו בכירי אנשי התקשורת של המגזר ב"טיסת העיתונאים" ליטבתה. הבכירים היו אורחים של חברת שטראוס, וקיימו סיור מקצועי במפעל הייצור של "יטבתה", שם נחשפו לתהליכי הייצור המתקדמים באמצעות שימוש בטכנולוגיה חדישה שמביאה מגוון מוצרים רחב ואיכותי לבתי ישראל. על ההפקה אגף התקשורת של "בולטון פוטנציאל"

השוקו של יטבתה צילום: שלומי כהן

התרגשות נרשמה השבוע בעיר מאקאווא הונגריה - בעל הנס הרה"ח רבי אלעזר דוד מרגלי שנפצע קשות לפני כשנה בתאונה במקום הגיע לאותו מקום עם מורו ורבו גאב"ד מאקאווא ובירך "ברוך שעשה לי נס במקום הזה" בשם ומלכות, כשהגאב"ד עונה אמן עם מנין חסידים שהחלו בשיר "יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם".

שוקי לררהרב מרגלי בריקוד במקום התאונהצילום: שוקי לרר

המפיק המוזיקלי מאטעס דוידוביץ חנך השבוע את ביתו החדש ברמת בית שמש ד'. לייבל'ה ראה את החברים שהגיעו לחגיגה. 

שלומי טריכטרהחברים אצל מאטעסצילום: שלומי טריכטר

בחתונה הגדולה של הצלם אברהם אבא אייזנבאך המכונה 'א. אייזנבאך' שנערכה בהיכל הטישים בחצר צאנז כיאה לצלם שנמנה על בני החסידות ראה לייבל'ה את ראש המוסדות החתן שמוליק כץ שהחתן רוקד עמו לקול צלילי הבעל מנגן דודי פולק.

שמוליק כץ רוקד עם אייזנבאך צילום: שלומי טריכטר

בחתונת בת העסקן הרב שמעון פרסטר ראה לייבל'ה את מנהל הפורום של בעלזא שלומי קופרשטיין בחלוקת 'לחיים' לרגל השמחה הגדולה.

באדיבות המצלםחלוקת לחיים בחתונהצילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מפיסטבורג, שר הרווחה יעקב מרגי ויו"ר המועצה הדתית באשדוד עובדיה דהן, הגיעו השבוע לניחום אבלים אצל הרב שלמה אוחנה, מוותיקי משגיחי הכשרות באשדוד, ואביו של יועץ התקשורת של השר מרגי יוני אוחנה, שישב שבעה על פטירת אמו ע"ה.

באדיבות המצלםבניחום האבליםצילום: באדיבות המצלם

הכנות להילולת 'האור חיים' הקדוש בעיצומם - השבוע נערך סיור במתחם הציון הקדוש בהשתתפות מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים צוריאל קריספל, משטרת ירושלים וכל הגורמים אחראיים.

באדיבות המצלםנערכים להילולת ה'אור החיים'צילום: באדיבות המצלם

יו"ר 'לב מלכה' הרב אהרן אברמן התברך השבוע מההאדמו"ר מאלכסנדר על פעילותו הרבה למען משפחות ילדים חולי סרטן.

באדיבות המצלםאברמן עם הרבי מאלכסנדרצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן לרגל שמחת נישואי בן זקוניו הערב. קודם השמחה הגיע לזקן חברי המועצת של 'דגל התורה' ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן. 

ישראל כהן בטוויטרגוטרמן מתברך אצל ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמןצילום: ישראל כהן בטוויטר

שמחה גדולה בעולם התורה הספרדי: ברכת מזל טוב לסופר 'הדרך' הרב שמעון ליברטי לרגל שמחת הולדת בתו בשעטו"מ.

ושמחה גדולה גם בעולם התורה והישיבות: ברכת מזל טוב לסופר המוכשר הרב מנחם פינס מ'משפחה' ועוד לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לפרשן ומגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי', עו"ד אבי בלום, לרגל הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב לסופר חנוך ברסלר האיש ובית שמש החרדית לרגל שמחת נישואי בנו. 

באדיבות המצלםאבוטבול מחויךצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה בחתונה את הרה"צ רבי דוד אלתר בן האדמו"ר מגור וכן את ראש העיר בית שמש לשעבר משה אבוטבול כשידו של מוישה לא זזה מתחת ידו של חנוך. 

באדיבות המצלםהרה"צ רבי דוד אלתר בברכת מזל טוב לברסלרצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לזמר נפתלי קמפה לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

לייבל'ה לייבלה קרן עולם התורה רכילות חרדית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד