כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
נבהל מהגילוי

הנכד חושף: "סבא שלי היה רוצח ההמונים הגדול בכל הזמנים"

נכדו של מפקד מחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ חשף כיצד גילה את האמת הנוראה בהיסטוריה האפלה של משפחתו, ואת רצונו לברוח מהסערה הפנימית שלו לאחר הגילוי המזעזע. "סבא שלי היה רוצח ההמונים הגדול בכל הזמנים" אמר

הנכד חושף: "סבא שלי היה רוצח ההמונים הגדול בכל הזמנים"
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

קאי הס בן ה-62, הוא נכדו של רודולף פרנץ הס, שהיה בכיר נאצי ומפקד מחנה ההשמדה אושוויץ, הס היה אחראי לרצח של מיליוני יהודים ושל מאות אלפי קרבנות בני עמים אחרים באושוויץ, במהלך השואה.

הנכד חשף כיצד למד את האמת הנוראה על ההיסטוריה האפלה של משפחתו, ואת רצונו לברוח מהסערה הפנימית שלו לאחר הגילוי המזעזע. הוא סיפר כי הוא היה בבית הספר ביום שבו הבין שהוא נכדו של רודולף הס, מפקד אושוויץ הידוע לשמצה האחראי לרצח של 1.1 מיליון קורבנות חפים מפשע - כפי שנחשף בסרט התיעודי. 'הצל של המפקד'.

הס, כיום מתגורר במרננינגן, גרמניה, גדל בלודוויגסבורג מבלי לדעת על חטאי סבו, עד אותו יום גורלי בבית הספר. כיום, הוא אומר שנותר עם אשמה תורשתית על מעשיו המרושעים של סבו, ומקלל את ההתחמקות של משפחתו מהנושא במשך שנים - דבר שניסה לתקן באמצעות יצירת סרט דוקומנטרי עם אביו.

"זה היה בכיתה ו' או ז', כשנודע לי את האמת על משפחתי. השואה הייתה נושא בכיתה, והשם הס עלה. הלכתי הביתה ושאלתי 'אמא, זה אנחנו?' "היא אמרה, 'כן, זה אנחנו. רודולף הס הוא סבא שלך', רק רציתי לברוח" הוא אמר.

סבו רודולף הס, מפקד מחנה הריכוז אושוויץ, נתלה ליד הקרמטוריום באושוויץ ב-1947 לאחר שנתפס על ידי ציידי נאצים ונשפט על רצח של יותר ממיליון בני אדם במחנה ההשמדה.

אביו של קאי, הנס-יורגן הס, הוא בנו של רודולף הס: ילדו הרביעי של רוצח ההמונים שחי עם אשתו הדוויג הנסל. רודולף הס היה מפקד מחנה ההשמדה אושוויץ ממאי 1940 עד נובמבר 1943, ושוב ממאי 1944 עד 18 בינואר 1945.

לאחר המלחמה, ב-1947, נתפס רודולף על ידי צייד הנאצים הנס אלכסנדר, יהודי גרמני שברח לאנגליה ב-1936. הס נידון בסופו של דבר למוות בפולין, ונתלה באותה שנה באושוויץ - 15 שנים לפני שקאי נולד.

"נולדתי ב-1962, ואז כשהייתי צעיר, הס כבר לא היה נושא גדול בציבור", אמר קאי למגזין FOCUS הגרמני. "אבל כשהייתי בן 16, קראתי את המכתבים של סבא שלי, שהוא כתב בכלא. הספר היה על מדף הספרים של ההורים שלי. הייתי בהלם. סבא שלי היה רוצח ההמונים הגדול בכל הזמנים".

אושוויץ רודולף הס גרמניה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד