כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
הכרת הטוב

המאבטח האהוב של הישיבה הלך לעולמו: "הוא יחסר לנו"

מאבטח ישיבת דרכי תורה בניו יורק, הלך לעולמו לאחר מחלה ממושכת. הוא היה אהוב מאוד על הנהלת הישיבה והתלמידים, ולמרות שלא היה מעורב בחינוך בית הספר כשלעצמו, מותו הותיר חלל שיחסר לישיבה

המאבטח האהוב של הישיבה הלך לעולמו: "הוא יחסר לנו"
ראש ישיבת "דרכי תורה" הרב יעקב בנדר מוכיר טובה למאבטח צילום: Yeshiva world news

אוורט פורצ'ן, אחראי האבטחה 35 שנה בישיבת דרכי תורה בפאר רוקאווי בניו יורק, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. פורצ'ן היה אהוב מאוד על ראשי הישיבה ותלמידיה, ולמרות שלא היה מעורב בחינוך התלמידים, מותו עדיין הותיר חלל שיחסר מאוד.

במהלך השנים הוא הפך לחבר, איש סוד ובעל ברית לכל מי שבא עמו במגע, תוך יצירת קשרים עם אלפי תלמידים, מורים ואנשי צוות, רבים מהם אמרו שהוא עשה משהו חיובי שגרם להם השפעה חיובית לכל החיים.

אתר Yeshiva world news דיווח, כי הנהלת ישיבת דרכי תורה תכננה להוציא את הישיבה כולה (אלפי אנשים) כדי לחלוק כבוד כשהארון יעבור ליד הישיבה. אבל לאוורט היו תוכניות אחרות. הוא נפטר יום לאחר סיום שנת הלימודים.

Yeshiva world news אוורט פורצ'ן, אחראי האבטחה 35 שנה בישיבת דרכי תורה בפאר רוקאווי בניו יורקצילום: Yeshiva world news

הגאון רבי ברוך בער בנדר מארגון 'אחיעזר', שהיה מעורב בטיפול הרפואי של אוורט לבקשת ישיבת דרכי תורה, מסר הצהרה מטעם הישיבה.

"בשם דרכי תורה, הישיבה עצובה מאוד על אובדנו של מר אוורט פורצ'ן. מר פורצ'ן היה דמות אמינה בקמפוס של ישיבת דרכי תורה, במשך קרוב ל-35 שנה. לעד נזכור את מסירותו, נאמנותו ודאגתו שהייתה לו לכל אחד מהתלמידים וכן לסגל הישיבה. הוא יחסר מאוד, ותנחומינו מעומק הלב נשלחים לקרובי משפחה של אוורטס שאנו בטוחים שיתגעגעו אליו מאוד".

אוורט פורצ'ן מקבל כבוד ב-2020 צילום: Yeshiva world news

בשנת 2020, כשפורצ'ן נאבק במחלה, הנהלת הישיבה נתנה לו כבוד בארוחת הערב השנתית שלהם. הרב יעקב בנדר הודה לו על שירותו המסור.

לאחר מכן דיבר פורצ'ן והודה לרבי יעקב בנדר, ראש הישיבה, הגאון רבי שלמה אביגדור אלטוסקי, וכן לרב ברוך בער בנדר, מייסד ונשיא אחיעזר על עזרתם ותמיכתם המתמשכת.

פורצ'ן סיפר שכאשר ביקרו אותו בחורים במהלך שהותו בבית החולים, הוענק לו צמיד שעליו היה כתוב 'תודה השם'. הוא הציג אותו לעיני כולם והכריז, "אני לא עוזב את הבית בלעדיו".

ניו יורק דרכי תורה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד