כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ניצחון מוחץ

נדחתה התביעה של עיתונאי איראני נגד חבר הפרלמנט החרדי

חבר הפרלמנט הבלגי מיכאל פרייליך זוכה בתביעת לשון הרע שהגיש נגדו עיתונאי איראני. פרייליך: "לא ישתיקו אותי". העיתונאי האיראני דרש שחבר הפרלמנט ישלם לו 3000 יורו על כל יום שהפוסט של פרייליך באוויר

נדחתה התביעה של עיתונאי איראני נגד חבר הפרלמנט החרדי
חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך בהפגנה נגד המשטר האיראני בבלגיה צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט החרדי הבלגי מיכאל פרייליך, זוכה בתביעה שהגיש נגדו העיתונאי האיראני אנטואן שהבנדי, בגין לשון הרע. פרייליך בהודעה לתקשורת מסר: "שמח שעמדתי על שלי, לעולם לא אתן שישתיקו אותי".
 
העיתונאי האיראני תבע את חבר הפרלמנט בשנה שעברה בבית המשפט בבלגיה בגלל "ציוץ משמיץ" על קשרים עם המשטר האיראני. אנטואן שהבנדי דרש מהפוליטיקאי היהודי מאנטוורפן להסיר את הציוץ, אולם בית המשפט באנטוורפן לא קיבל את הדרישה להסיר את הציוץ, הוא גם דרש מפרייליך 3000 יורו לכל יום שהציוץ באוויר.

שהבנדי שכר את עורך הדין, פרננד קאולניירס, שבעבר התווכח עם מיכאל פרייליך מספר פעמים ברשת X. בית המשפט קבע בפסק דין מקוצר בן חמישה עמודים כי "הציוץ של מיכאל פרייליך נמצא במסגרת עבודתו וחסינותו הפרלמנטרית. השימוש ברשתות החברתיות כפלטפורמה לביטויים פוליטיים היה לגיטימי" 

בית המשפט ציין כי "למרות העובדה שהדברים של פרייליך לא נאמרו בין כותלי הפרלמנט, פרייליך פטור לחלוטין מכל אחריות". העיתונאי האיראני דרש בתביעה 10.000 יורו מפרייליך. בית המשפט פסק כי התביעה נדחית והטיל על התובע הוצאות משפט כולל את התשלום של עורך דינו של פרייליך.
 
"חופש הביטוי והחסינות הפרלמנטרית גורמים לכך שלמרבה המזל כתיבת פוסטים ביקורתיים אינה אסורה, זאת בלגיה ב-2024 באירופה חופשית, לא טהראן", אמר פרייליך לתקשורת הבלגית. פרייליך הוסיף: "זה מכה והפסד למשטר האיראני ובעלי בריתם".

כזכור פרייליך כתב בשנה שעברה: "הזרוע הארוכה של המשטר האיראני?", יום אחד לאחר דיון בועדה פרלמנטרית שנויה במחלוקת. שרת החוץ האדג'ה להביב אישרה באותם ימים ויזה למשלחת איראנית בראשות ראש העיר טהרן כדי להשתתף בכנס בבלגיה.

איראן בלגיה מלחמת חרבות ברזל מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד