כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
בדרך לשתי מדינות

מצרים ואיחוד האמירויות מוכנות להשתתף בכוח הביטחון של עזה ביום שאחרי

מצרים, ואיחוד האמירויות אישרו שהן יקחו חלק בכוחות הביטחון של עזה לאחר המלחמה | ארה"ב לא תשלח כוחות משלה אך תסייע למדינות אחרות בהקמת הכוח | המטרה: לתת לפלסטינים להשתלט בסופו של דבר על עזה ולאחד את הרצועה והגדה המערבית תחת ישות שלטונית אחת

מצרים ואיחוד האמירויות מוכנות להשתתף בכוח הביטחון של עזה ביום שאחרי
בלינקן עם גלנט והרמטכ"ל: אילוסטרציה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מצרים ואיחוד האמירויות הערביות אישרו שהן מוכנות להשתתף בכוח הביטחון הבינלאומי של עזה לאחר המלחמה, כך הודיע ​​מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן לעמיתיו במהלך ביקורו האחרון באזור.

ארה"ב מחפשת בעלי ברית ערבים ליוזמה. האמריקאים מתכוננים ליום אחרי המלחמה בעזה, למרות שהפסקת האש בין ישראל לחמאס לא נראית באופק.

במהלך ביקורים בקטאר, מצרים, ישראל וירדן לפני שבועיים, הודיע ​​בלינקן לבני שיחו כי ארה"ב התקדמה בנושא, וקיבלה תמיכה מקהיר ואבו דאבי להקמת כוח שיעבוד לצד שוטרים פלסטינים מקומיים, כך דיווח ג'ייקוב מגיד באתר 'טיימס אוף ישראל'. ארה"ב לא תשלח כוחות משלה אך תסייע למדינות אחרות בהקמת הכוח.

בלינקן אמר כי ארה"ב תסייע להקים ולהכשיר את כוח הביטחון, אך הוא זמני, ובסופו של דבר הוא יוחלף בגוף פלסטיני מלא. המטרה לתת לפלסטינים להשתלט בסופו של דבר על עזה ולאחד את הרצועה והגדה המערבית תחת ישות שלטונית אחת, כצעד אינטגרלי לקראת פתרון שתי מדינות בסופו של דבר.

הגורמים ששוחחו עם "טיימס אוף ישראל" אמרו כי ארה"ב עובדת על הנושאים הללו, והוסיפו כי וושינגטון מקווה שסעודיה תוביל את מאמצי השיקום.

בלינקן אמר גם כי המטרה להקים ממשלת מעבר בעזה, שתעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מדינות האזור.

בלינקן ניהל שיחות במשך חודשים עם סעודיה, איחוד האמירויות, קטאר, ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית. הוא גם פנה למרוקו, בחריין, טורקיה, אינדונזיה ואחרות במאמץ לקבל תמיכה בינלאומית רחבה לייצוב עזה לאחר המלחמה.

בתגובה לדיווח, אמר דובר מחלקת המדינה ל"טיימס אוף ישראל", "אנחנו ממשיכים בדיונים עם הרשות הפלסטינית, השותפים המרכזיים והישראלים כדי להביא ביטחון ושיקום".

ארצות הברית סעודיה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל איחוד האמירויות מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד