כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מכה לאנטישמי

תוכניתו של שר החוץ האירופי האנטי-הישראלי סוכלה

בכיר האיחוד האירופי ג'וזפ בורל, שיוחלף באוקטובר, קיווה לנצל את הזמן שנשאר לו בתפקיד כדי להוביל צעדים נגד ישראל ב"מועצת האסוציאציה" של האיחוד. תוכניתו סוכלה אודות לידידי ישראל

תוכניתו של שר החוץ האירופי האנטי-הישראלי סוכלה
ג'וזף בורל בעוטף עזה צילום: האיחוד האירופי

לפני שלושה שבועות הזמין שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל את שר החוץ ישראל כ"ץ, להשתתף במפגש של "מועצת האסוציאציה" ועדת ההיגוי ליחסי ישראל והאיחוד האירופי.

בורל האנטישמי, שעוסק באובססיביות בישראל לעומת סוגיות אחרות, כמו המלחמה בסודאן או טבח שמתבצע במיאנמר, תכנן להוביל עם מדינות כמו אירלנד, ספרד ובלגיה צעדים נגד ישראל - אך ידידותיה סיכלו את המהלך והביאו לדחיית הכינוס למועד אחד, שיהיה לישראל נוח יותר מדינית.

איתמר אייכנר דיווח ב-ynet כי מדינות עוינות לישראל כמו אירלנד וספרד תמכו בהצעתו, אך שר החוץ של הונגריה פטר סיירטו, אמר שהוא תומך בכינוס מפגש "אסוציאציה" במתכונתו המקורית אבל במהלך תקופת הנשיאות ההונגרית באיחוד האירופי, שתחל ב-1 ביולי.

אל עמדת הונגריה הצטרפו שרי החוץ של גרמניה, יוון, צ'כיה, אוסטריה ומדינות נוספות. מנגד, לפי הנוכחים בחדר, שר החוץ האירי מיהאל מרטין התרעם: "זה לא יכול להיות כינוס רגיל, ישראל לא עומדת בהתחייבות שלה ומפרה את החוק הבינלאומי". שר החוץ של לוקסמבורג קסאבייה בטל, שחזר לאחרונה מביקור בישראל אמר כי יש לקיים דיאלוג עם ישראל ולא לכפות עליה צעדים.

כזכור, בביקורו בהונגריה, שר החוץ כ"ץ סיכם עם מקבילו ההונגרי סיירטו כי ישראל תיענה בחיוב להזמנתו של בורל להשתתף בכינוס "מועצת האסוציאציה" אך תעשה זאת רק תחת כהונת הנשיאות ההונגרית. סיירטו אמר כי הוא רוצה שהדיון יתקיים תחת הנשיאות ההונגרית, כדי ש"לא לתת לבורל לחנך אתכם". המאמצים הדיפלומטיים של ישראל הצליחו לייצר גוש מדינות באיחוד שמתנגדות ליוזמות של בורל.

 

 

 

 

ישראל כ"ץ האיחוד האירופי הונגריה מלחמת חרבות ברזל ג'וזף בורל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד