כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הפרו את הסדר

המפגינים נעצרו במחאות נגד הממשלה - והושעו ממילואים

צה"ל השעה פעילי מחאה משירות מילואים פעיל לאחר שנעצרו בהפגנות נגד הממשלה. לפחות ארבעה מפגינים הושעו בחודשים האחרונים. צה"ל: ניתן לערער על ההחלטה

המפגינים נעצרו במחאות נגד הממשלה - והושעו ממילואים
ההפגנות בת"א צילום: Tomer Neuberg/Flash90

צה"ל השעה ממילואים פעילי מחאה שנעצרו בהפגנות נגד הממשלה בחודשים האחרונים. לפחות ארבעה חיילי מילואים הושעו בעת האחרונה משירות לאחר שנעצרו בחשד לעבירות של הפרת סדר, הפרעה לשוטר והצתה, כך דיווח בר פלג באתר 'הארץ'.

בצה"ל אמרו כי מדובר בהליך שגרתי. לדבריהם, לצבא אין מידע על תוכן העבירות אלא על הקיום של תיק משטרה פתוח. לכן, החיילים מושעים משירות עד שיתבררו הפרטים, והם רשאים לערער על ההחלטה.

אחד המוחים תושב הצפון שנעצר ושוחרר באותו היום - הושעה. על פי הדיווח, ביום שני קיבל מפקד הפלוגה שלו הוראה לשחררו מיד ולהקפיא את שירות המילואים שלו.

לדברי גרוזוב, מפקדיו אינם מסכימים לכך, והביעו תמיהה על שחרורו בשל המחסור בכוח אדם בפלוגה. לפני שבועיים נשלל רישיונו לאקדח והוא הופקד במשטרה.

מדובר צה"ל נמסר: "שירותם של משרתי מילואים שהתקבל לגביהם דיווח שנעצרו על ידי משטרת ישראל, מושהה זמנית עד לסיום ההליך בעניינם. בהתאם לסטטוס ההליך המשפטי, באפשרות המשרת להגיש בקשה לביטול ההחלטה בצירוף המסמכים הרלוונטיים, והיא תיבחן על ידי הגורמים המוסמכים בצה"ל".

הפגנות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד