כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"חסרת תקנה"

מאסר בפועל למכחישת שואה בת 95

16 חודשי מאסר בפועל נוספים למכחישת השואה בת ה-95 אורסולה האפרבק הגרמנית. מכחשת השואה כבר הורשעה בהמרדה מספר פעמים. פסק הדין של השופט שניתן בהמבורג - לווה במחאות קולניות

מאסר בפועל למכחישת שואה בת 95
גרמניה צילום: Pixabay

אורסולה האפרבק, מכחישת השואה הידועה והקשישה ביותר בגרמניה, שלא מפסיקה להיכנס ולצאת מבתי כלא בגלל נטייתה להכחיש ולהתכחש לשואת העם היהודי - התנהגות האסורה על פי החוק הפלילי הגרמני, קיבלה עונש של 16 חודשי מאסר בפועל.

בית המשפט בהמבורג גזר אתמול (רביעי) שנה וארבעה חודשי מאסר בפועל על אורסולה האפרבק בת ה-95, בגין עוד מקרה של הכחשת שואה. סעיף האישום קרוי ״הסתה לשנאה״.

״הכחשת זאת בכוונה", אמר השופט לנאשמת, ״ידעת שמה שאמרת יופץ ברבים״.

עונש המאסר כולל החלטה בבקשת ערעור שהגישה האפרבק, ופסק דין שניתן בברלין בשנת 2022 בגין מקרה אחר, שם נגזרה עליה שנת מאסר, שאותה טרם החלה לרצות.

התובע האשים את האפרבק בהסתה לשנאה בשני מקרים. ב-21 באפריל 2015, האפרבק אמרה לעיתונאים בשולי משפט של איש ה-SS לשעבר אוסקר גרונינג כי אושוויץ לא היה מחנה השמדה, אלא מחנה עבודה. ובראיון טלוויזיה למגזין "פנורמה", היא הכחישה שהתרחשה שם השמדה המונית של בני אדם.

האפרבק הפופולרית בחוגים ניאו נאציים, נידונה לעשרה חודשי מאסר בפועל בערכאה הראשונה על ידי בית המשפט בהמבורג בשנת 2015. היא ערערה על גזר הדין, ואולם הערעור התקיים רק השנה - תשע שנים מאוחר יותר.

"היא חסרת תקנה", אמר התובע על האישה, ודרש עבורה עונש מאסר ארוך יותר של שנה וחצי. 

הסנגור ביקש לזכותה. אחת מטענותיו הייתה שלא הוכח שמרשתו רצתה שהראיונות איתה יפורסמו.

באולם העמוס קטעו תומכי הנאשמת את המשפט מספר פעמים בצעקות רמות, למרות כל האזהרות. הם מחאו כפיים בקול כאשר הנתבעת חזרה על כמה מהתזות שלה.

כשכמה מתומכיה יצאו מהאולם לאות מחאה, קרא אחריהם השופט: "צאו החוצה, אני לא צריך צופים כאלה".

במשך שנים נאלצו בתי המשפט בגרמניה להתמודד שוב ושוב עם הצהרותיה של הקשישה מכחישת השואה. היא הורשעה לראשונה בשנת 2004, וקיבלה אז קנס. העונשים האחרונים שנגזרו עליה היו עונשי מאסר בפועל. 

בסך הכל ריצתה האפרבק כבר יותר משנתיים מאסר על עבירות הכחשת השואה שלה.

אושוויץ גרמניה הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד