כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מה-7 באוקטובר

המספרים נחשפים: הסיוע הביטחוני שארצות הברית סיפקה לישראל במלחמה

ברקע ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בארצות הברית, ולאור האשמה אותה בחר רה"מ נתניהו להטיל על ממשל ביידן, מומחים אמריקניים בדקו את נושא העברת הנשק לישראל וחשפו את המספרים: ארצות הברית סיפקה לישראל סיוע ביטחוני בסך 6.5 מיליארד דולר מפרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר, קרוב למחצית מהסיוע עבר במהלך חודש מאי. "זוהי התחייבות עצומה", אמר בכיר בממשל

המספרים נחשפים: הסיוע הביטחוני שארצות הברית סיפקה לישראל במלחמה
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

ארצות הברית סיפקה סיוע ביטחוני בסך 6.5 מיליארד דולר לישראל מאז החלה המלחמה עם חמאס ב-7 באוקטובר, כשכמעט מחצית מהסכום הזה הגיע במהלך חודש מאי.

הנתונים שלא פורסמו עד כה, היו חלק מהדיונים השבוע של שר הביטחון יואב גלנט עם האמריקאים, על רקע הטענות הישראליות שממשל ביידן האט את קצב הסיוע הצבאי.

"זוהי התחייבות עצומה", אמר ל'וושינגטון פוסט' בכיר בממשל, שחשף את הסכומים כאינדיקציה לעומק התמיכה של ארה"ב בישראל.

אריאל חרמוני, משרד הביטחוןגלנט ושר ההגנה אוסטיןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כדי להתמודד עם ההאשמה הישראלית שהאמריקאים האטו את הסיוע, התבטאויות שחזרו בשבוע האחרון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתוארו כ"מביכים" ו"לא מדויקים" על ידי הבית הלבן, מומחי העברת נשק אמריקאים בדקו את הסיוע שכבר ניתן, עם בכירים שמלווים את ביקורו של גלנט בביקורו בן ארבעת הימים בוושינגטון.

למרות שהנסיעה נקבעה לפני דבריו של נתניהו, נסיעתו של גלנט הייתה בחלקה מאמץ לשפר את היחסים המתוחים יותר ויותר ולהראות יחס ישראלי אוהד יותר לסיוע אמריקאי.

בשבועות הראשונים של המלחמה, הואצו משלוחי חירום של נשק לישראל שהגיעו עם מטוסי צבא ארה"ב. בכמה מקרים, הממשל גם קרא לעקוף את הקונגרס על מנת לאשר מכירת נשק ותחמושת לישראל, מהלך שעורר התנגדויות של כמה מחוקקים דמוקרטיים בגין מספר ההרוגים האזרחיים בעזה כאשר ישראל הגבירה את ההפצצות ואת הפעולות הקרקעיות.

 

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד