כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
משבוע הבא

יועמ"ש הרבנות: הרב פרץ יחזיק בסמכויות נשיא מועצת הרבנות הראשית

הראל גולדברג יועמ"ש הרבנות הראשית הודיע כי משבוע הבא הגאון רבי יצחק פרץ יחזיק בסמכויות נשיא מועצת הרבנות הראשית כמ"מ. בכיר ברבנות הראשית אישר כי הרב איגרא ימונה למ"מ הרב הראשי האשכנזי במקומו של הגאון רבי דוד לאו עד לבחירת הרבנים הראשיים החדשים

יועמ"ש הרבנות: הרב פרץ יחזיק בסמכויות נשיא מועצת הרבנות הראשית
הגאון רבי יצחק פרץ צילום: יעקב כהן - פלאש 90

הראל גולדברג, יועמ"ש הרבנות הראשית הודיע הערב (רביעי) כי משבוע הבא כי הגאון הרב יצחק פרץ רבה של רעננה יחזיק בסמכויות נשיא מועצת הרבנות הראשית כמ"מ.

במכתב לרב פרץ כתב גולדברג: "ביום כ"ה סיון תשפ"ד, מסתיימת כהונתם של כב' הרבנים הראשיים לישראל. כפועל יוצא מהאמור, בהינתן שטרם התקיימו בחירות לרבנים הראשיים לישראל, ועל יסוד הוראת סעיף 20(ד) לחוק הרבנות הראשית לישראל, תש"ם-1980, אבקש להודיע לכב' כי החל מיום כ"ו סיון תשפ"ד, 2.7.24, כב' יחזיק בסמכויות נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל".

גולדברג מבהיר כי הרב פרץ יחזיק בסמכות זו עד לבחירת רבנים ראשיים לישראל או עד לתום תקופת כהונתה של מועצת הרבנות הראשית, לפי המוקדם מביניהם".

עוד הוא מציין: "אבקש להפנות את כבודו לתקנון לעבודת מועצת הרבנות הראשית, המפרט את הסמכויות והתפקידים שבהם מחזיק נשיא המועצה ביחס לעבודתה. אין באמור כדי להקנות לכב' את הזכויות הנלוות לכהונת רב ראשי לישראל, כדוגמת שכר והנלווה לכך".

יצוין כי המהלך הזה מחזיר לש״ס את חמשת הקולות שאיבדה בגוף הבוחר לאור החלטת הייעוץ המשפטי כי הרב יצחק יוסף לא יכול למנות בשל הזיקה המשפחתית לאחיו שצפוי להתמודד.

בנוסף, ש״ס רוצה לבוא לקראת הדיון בבג״ץ בשבוע הבא (2.7) עם הוכחה כי היא כן פועלת לעריכת הבחירות, כמו מינוי יו״ר ועדת הבחירות שאושר בממשלה השבוע, ועכשיו עם מינוי מ"מ לרב הראשי, בתקווה שאז בג״ץ יתפשר עימם בעניין מינוי הרבניות.

בתוך כך, בכיר ברבנות הראשית אישר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בימים הקרובים הגאון הרב אליעזר איגרא ימונה למ"מ הרב הראשי האשכנזי במקומו של הגאון רב דוד לאו עד לבחירת הרבנים הראשיים החדשים.

הרבנות הראשית הבחירות לרבנות הראשית הרב יצחק פרץ הרב אליעזר איגרא ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד