כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"תוך שנה"

חשש מהעברת רקטות לשטחים: מחסני נשק איראני התגלו בירדן

שני מחסני חומר הנפץ התגלו על ידי שלטונות ירדן סמוך לבירה רבת עמון. דרך ירדן זולגים כלי נשק וכספי טרור ליהודה ושומרון: "חמאס יוכל לשגר משם רקטות מתקדמות תוך שנה"

חשש מהעברת רקטות לשטחים: מחסני נשק איראני התגלו בירדן
הגי'אהד האסלאמי בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

איראן ושלוחותיה עומדות מאחורי שני מחסנים של חומרי נפץ שאיתרו מנגנוני הביטחון בירדן באזור הבירה רבת עמון - כך דווח הערב בכאן 11.

המחסן הראשון התגלה בסוף השבוע בפרבר הדרומי-מזרחי של הבירה עמאן, לא הרחק משדה תעופה שצבא ארצות הברית משתמש בו, והשני נחשף לפני יומיים באותו האזור.

רועי קייס מציין כי מדובר בפרשה חריגה שבירדן באופן רשמי מוסרים עליה מידע מועט בלבד. השלטונות מטילים איפול על הפרשה, וכך בין היתר לא ידוע על עצורים במסגרתה. בכאן חדשות דווח כי ההערכה הרווחת היא שטהראן ושלוחותיה קשורות למחסנים שנחשפו, וכי יש טביעות אצבע איראניות על חומרי הנפץ שנמצאו בהם - כך לפי גורם המעורה בפרשה.

גורם ירדני בכיר אמר לכאן חדשות כי החקירה עדיין בעיצומה, אבל הזכיר באותה הנשימה כי בחודשים האחרונים יש ניסיונות מתמשכים של מיליציות הקשורות לאיראן להבריח סמים ואמצעי לחימה לירדן בעיקר דרך סוריה והצבא וכוחות הביטחון בולמים את אותם ניסיונות.

בתוך כך, בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים אמרו לאליאור לוי בכאן חדשות כי הם מעריכים שבקצב ההברחות הנוכחי יצליחו חמאס והג'יהאד האסלאמי לייצר ידע ויכולת לשגר רקטות מתחומי יהודה ושומרון לישראל בתוך שנה.

המקורות הבהירו כי לא מדובר בירי של רקטות פרימיטיביות כמו אלה שנורו לעבר ישראל בשנה האחרונה מג'נין, אלא ברקטות המזכירות את אלה הנורות מעזה לכיוון יישובי העוטף.

מלחמת חרבות ברזל ירדן איראן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד