כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
המתיחות עם ארה"ב

גלנט בביקורת על נתניהו - בתוך הבית הלבן: "גם כאשר חלוקים על הדרך, פותרים זאת בחדרים הסגורים"

"המטרות והיעדים במלחמה משותפים לישראל וארה"ב", אמר שר הביטחון לפני הפגישה עם היועץ לביטחון לאומי | בסביבת נתניהו הגיבו: "ראש הממשלה צריך לדבר בגלוי כדי להביא את מה שהלוחמים שלנו זקוקים לו"

גלנט בביקורת על נתניהו - בתוך הבית הלבן: "גם כאשר חלוקים על הדרך, פותרים זאת בחדרים הסגורים"
נתניהו וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט נפגש בשעה זו (רביעי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג׳ייק סאליבן בבית הלבן. הפגישה נערכת ברקע הניסיונות האמריקאיים לחדש את השיחות לעסקת חטופים ולהגיע להסכם עם חיזבאללה.

השר גלנט אמר בפתח הפגישה: "אני נכנס כעת לפגישה עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן, על מנת לדון כפי שידידים דנים בסדרה ארוכה של דברים - לבנון, עזה, איראן, הנושאים הקשורים אליהם וגם נושא האספקה האמריקאית לישראל״. 

"יש לנו מטרות משותפות, יש לנו יעדים משותפים ולפעמים אנחנו גם חלוקים על הדרכים באשר להשיג אותם. את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים, בצורה משותפת וטוב שכך", אמר גלנט תוך שהוא מותח ביקורת על נתניהו.

מטעם סביבת ראש הממשלה מסרו בתגובה לגלנט: "כשהמחלוקות לא נפתרות במשך שבועות ארוכים בחדר הסגור, ראש ממשלת ישראל צריך לדבר בגלוי כדי להביא את מה שהלוחמים שלנו זקוקים לו - וכך קרה גם הפעם".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדבריו: "השר גלנט צודק - לאורך החודשים האחרונים, פתרנו הרבה מהבעיות עם ידידינו בחדרי חדרים, כולל בנושא החימושים. כך עשיתי בנסיעתי לוושינגטון בתחילת מרץ, כך עושה כעת שר הביטחון. 

החיכוך המיותר שמייצר ראש הממשלה משיקולים פוליטיים אולי ייתן לו כמה נקודות בבייס - אבל פוגע במערכת היחסים האסטרטגית עם ארה״ב שהיא חלק בלתי נפרד מהיכולת לנצח את המלחמה".

לפני כשבוע, כזכור, פרסם ראש הממשלה הצהרה באנגלית, לגבי השיחה שערך עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, כולל בקשתו להעברת נשק לישראל. "כשהמזכיר בלינקן היה כאן לאחרונה בישראל, הייתה לנו שיחה גלויה, אמרתי שאני מעריך מאוד את התמיכה של ארה"ב. נתת לישראל מראשית המלחמה", אמר נתניהו בתיעוד שעורר סערה בארצות הברית. 

נתניהו המשיך: "אמרתי שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע לישראל נשק ותחמושת. ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. המזכיר בלינקן הבטיח לי שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המקרה".

נתניהו הזכיר את המעורבות האמריקאית במלחמת העולם השניה: "במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארה"ב תנו לנו את הכלים, אנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר, תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר".

בתדרוך לעיתונאים תקף דובר הבית הלבן ג'ון קירבי את נתניהו. קירבי אמר: "לא ידענו מראש שהסרטון של נתניהו מגיע. זה אכזב אותנו מאוד והיה תמוה. לא היתה אף מדינה אחרת שעשתה יותר מארה"ב כדי להגן על ישראל. הדברים של נתניהו היו לא נכונים. אני לא יודע מה עבר לו בראש".

 
שר הביטחון יואב גלנט בנימין נתניהו ארצות הברית הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד