כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
סייר בחפ"קים ובחמ"לים

התפלל בבית כנסת האר"י: נשיא המדינה ביקר בצפון וישן בצפת

נשיא המדינה יצחק הרצוג סיים ביקור בן יומיים בצפון הארץ, במסגרתו לן בעיר צפת. בין המוקדים המרכזיים בהם ביקר: העיר צפת, קיבוץ חניתה, פיקוד הצפון, נפגש עם פורום יישובי קו העימות בגוש חלב, וקיבוץ שדה נחמיה

התפלל בבית כנסת האר"י: נשיא המדינה ביקר בצפון וישן בצפת
נשיא המדינה בתפילת שחרית בבית הכנסת האר״י בעיר צפת צילום: חיים צח/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השלימו היום, ביקור נרחב בצפון הארץ. במסגרת הביקור אשר ארך כיומיים, לנו הנשיא ורעייתו בעיר צפת וביקרו במוקדים מרכזיים - אזרחיים וביטחוניים בצפון הארץ. 

נשיא המדינה החל את ביקורו בעיר צפת, שם נפגש עם ראש עיריית צפת ונציגי העסקים המקומיים, אשר הציגו בפניו הערכת מצב.

נשיא המדינה בצפון הארץ צילום: צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

בהמשך היום ביקר הנשיא בקיבוץ חניתה, שם נפגש עם חברי כיתת הכוננות בחמ"ל הקיבוצי וחיזק אותם על פעילותם המשמעותית והמסורה.

תפילת הנשיא הבוקר בבית הכנסת בצפת צילום: צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

את היום השני לביקורו, פתח הנשיא בתפילת שחרית משותפת עם תושבי העיר צפת, בבית כנסת האר"י. לאחר מכן, ביקר הנשיא בפיקוד הצפון שם נועד עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין, קיבל סקירה מבצעית רחבה מפי אנשי המודיעין ושוחח עם חיילי הפיקוד.

דובר צה״לנשיא המדינה בביקור בפיקוד הצפוןצילום: דובר צה״ל

בהמשך, נפגש הנשיא עם חברי פורום יישובי קו העימות בגוש חלב, במפגש נכחו 17 ראשי רשויות ויחד הם דנו בצרכים הביטחוניים והאזרחיים העולים בתקופה זו, לצד התחושות המלוות אותם והקשיים.  

הנשיא חתם את ביקורו בקיבוץ שדה נחמיה, היושב במרחק של כ-5 קילומטרים מגבול ישראל-לבנון. ושם ביקר בין היתר, בגן הילדים הקיבוצי, אשר פועל באופן מלא כסמל לשגרת החיים המתמשכת גם בעת הנוכחית.

חיים צח/לע״מנשיא המדינה בתפילת שחרית בבית הכנסת האר״י בעיר צפתצילום: חיים צח/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה אל ראשי הרשויות בקו העימות ואמר: "מיכל ואני החלטנו שנבלה במשך יומיים במרקם החיים שאתם, תושבי הצפון, מנהלים אותו ואחראים עליו. חצינו את קו העימות לאורכו ולרוחבו מכל הכיוונים, לנו במהלך הלילה בעיר צפת, וביקרנו בחפ"קים ובחמ"לים, הגענו לכיתת הכוננות בחניתה וניהלנו איתם שיחה מרגשת מאד. לאחר מכן ביקרנו גם בפיקוד הצפון, שם שמעתי את התוכניות ואת האתגרים ואת העבודה היוצאת מן הכלל שצה"ל עושה במערכת ההגנה הזאת. לא בפעם הראשונה אנחנו חוזרים ופוקדים את הישובים השונים כאן, ואני שמח שאנחנו נפגשים.

דובר צה״לנשיא המדינה בביקור בפיקוד הצפוןצילום: דובר צה״ל

אני מזכיר לכל עם ישראל, שהמפונות, המפונים וכל מי שסופג את האש ואת השריפות אלה יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים כאחד. אנחנו מודעים לכך שמרקמי החיים כולם מאותגרים כאן, ואנחנו ביחד, אנחנו ביחד במלחמה הזאת.

אני חוזר על מה שאמרתי בעבר- שהקהילה הבינלאומית לא תופתע אם המצב יצא משליטה, כי הקהילה הבינלאומית כמעט ולא נוקטת אצבע, כמעט לא עושה כלום כדי לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל, אחרי הפרת אמנות והסכמים בינלאומיים שוב ושוב מכיוון לבנון מצד החיזבאללה.

מעיין טואף/לע״מנשיא המדינה ורעייתו בביקור בעיריית צפתצילום: מעיין טואף/לע״מ

אנחנו באנו כדי לחזק את המרקם האזרחי, את העורף, את התושבים, את המפונים וגם את אלה שנשארים כאן. ואני קורא לרשות המיסים ולכל הגורמים שעוסקים בתמיכה, בעסקים קטנים, בינוניים ותעשיות של מפעלים - לפעול הרבה יותר מהר. אנחנו רואים עסקים קטנים קורסים כי אף אחד לא נותן להם תשומת לב. אם אנחנו רוצים שאנשים ישארו במקומם ולא יתפנו צריך לתת להם עורף חזק לכיוון השילטון המרכזי, כדי לסייע לרשויות כולן שעובדות קשה מאוד, מסכנות חיים, מפעילות כיתות כוננות, בתי ספר ועוד מגוון רב תוך התמודדות עם האתגר הרגשי והפסיכולוגי לקראת הקיץ ולקראת פתיחת שנת הלימודים.

אז באנו לתמוך ולחזק בשם כל עם ישראל, ולומר לכם - חזקו ואמצו. ובדברי ימי ההיסטוריה של מדינת ישראל אתם תיזכרו בזכות המנהיגות שלכם ועל כך שפעלתם פה בחזית מול האויב הנפשע. שהוא חלק מאימפריית הרשע, יכול נוכל לו להתגבר עליו, ונחזיר גם את השקט והשלווה, ניטע, נשקם, ונבנה מחדש".

קודם לפגישה שהוגדרה כממלכתית נפגשו נשיא המדינה ורעייתו יחד עם ראש העיר ורעייתו. המפגש הוגדר כסגור, אולם ידוע כי נערך דיון על מצב העיר במלחמה, תרחישים ואתגרים מולם צפת עומדת. גם בפגישה הסגורה וגם בדיון המורחב הדגיש רה"ע קקון את חשיבות החוסן של העסקים בצפת.

באדיבות המצלםהרצוג וקקוןצילום: באדיבות המצלם

ראש העיר צפת יוסי קקון אמר: "תושבי צפת מגלים חוסן, משמעת ותחושת הפאניקה התחלפה בשגרת חירום בה אנו חיים. לצד זאת אני מתרוצץ בין כלי תקשורת ובמקביל בוועדות כספים וכלכלה בכנסת וצועק את כאב העסקים. צפת שומעת וחווה את תופי המלחמה, אולם המדינה מתעלמת מעיר הבנויה על הכנסות ישירות ועקיפות מתשתית התיירות".
 

 
הנשיא הרצוג צפת חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל האר"י הקדוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד