כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
תיעד סרטון

בניחום משפחות המחבלים: ה'דרשן' הסית לטרור

כתב אישום נגד הדרשן עקרמה סברי, לשעבר המופתי של ירושלים, לאחר שהסית לטרור במהלך ניחום משפחות מחבלים

בניחום משפחות המחבלים: ה'דרשן' הסית לטרור
אזיקים. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד עקרמה סברי (85) מירושלים, לשעבר המופתי של העיר, לאחר שהסית לטרור ושיבח מחבלים.

סברי משמש משנת 1973 ועד היום כראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים וכן דרשן קבוע במסגד אל-אקצא. מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), עולה כי במהלך אוקטובר 2022 ביקר סברי בבית משפחת חאזם בג'נין, במטרה לנחם את אב המשפחה על מותו של עבד אלרחמן חאזם, שנחשד ע"י כוחות הביטחון כמעורב במספר פיגועי ירי.

אחיו של עבד הוא ראאד חאזם, שביצע את הפיגוע הרצחני ברחוב דיזינגוף בתל אביב, באפריל אותה השנה. במהלך ביקורו בבית המשפחה צילם סרטון וידאו, שבו נשא דברי שבח ואהדה למחבלים ולמעשי טרור. הסרטון פורסם באתרים וברשתות חברתיות שונות.

בהמשך החודש, לאחר שנהרג המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע הרצחני במחסום מחנה הפליטים שועפאט, וכן פיגוע נוסף באזור מעלה אדומים, ביקר סברי בבית משפחת המחבל במהלך ימי האבל, וגם שם צילם סרטון עם דברי שבח למחבלים ולמעשי טרור. הסרטון פורסם בעמוד הפייסבוק של האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים. כתב האישום מייחס לסברי עבירות של הסתה לטרור.

הסתה לטרור מופתי כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד