כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
בצל המלחמה

משרד הרווחה והשלטון המקומי קיימו כנס מיוחד לראשי רשויות חדשים

בצל מלחמת 'חרבות ברזל' - משרד הרווחה ומרכז השלטון המקומי והאזורי קיימו כנס מיוחד לראשי רשויות חדשים שכותרתו: "שער פתוח לרווחה". השר מרגי: "במלחמה הזאת הוכח עד כמה שיתוף הפעולה הפורה עם השלטון המקומי והאזורי הוא חשוב וחיוני"

משרד הרווחה והשלטון המקומי קיימו כנס מיוחד לראשי רשויות חדשים
השר מרגי בכנס צילום: ברונו שרביט, לע"מ

משרד הרווחה והביטחון החברתי הציג את מדיניותו לשנים הקרובות בכנס מיוחד שנערך אתמול (יום ג') בשיתוף מרכז השלטון המקומי והאזורי.

הכנס נערך במטרה לחשוף ולפרוס בפני ראשי הרשויות החדשים את שדה הרווחה ומדיניות הרווחה ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין משרד הרווחה לרשויות המקומיות, במיוחד לאור צרכי הרווחה שהתגברו מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'.

בכנס השתתפו: שר הרווחה יעקב מרגי, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג, מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני, הנהלת משרד הרווחה, ראשי רשויות מקומיות ואזוריות, מנהלי מחלקות לשירותים חברתיים ועובדים סוציאליים.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי, אמר לראשי הרשויות בכנס: "במלחמה הזאת הוכח עד כמה שיתוף הפעולה הפורה עם השלטון המקומי והאזורי הוא חשוב וחיוני. אני רואה בזה חשיבות רבה, אתם הזרוע הביצועית של המשרד. אתם, ראשי הרשויות החדשים יוצאים לדרך חדשה וארוכה, אנחנו נעמוד לצידכם בכל מה שיידרש. יש לנו במשרד הרווחה מחוזות מקצועיים ואיכותיים שיסייעו לכם. נפעל יחד ונקדם את המחלקות לשירותים חברתיים לקדמת הבמה של השלטון המקומי והאזורי. אנחנו בימים שהמילה חוסן הפכה מצרך חיוני, אין חוסן בשלטון מקומי ללא מחלקה חזקה לשירותים חברתיים".

עוד הוסיף השר מרגי: "כשנכנסתי למשרד נוכחתי לדעת כי הגמישות שקיימת במשרד הרווחה לא קיימת במשרדים אחרים. אנחנו יודעים לפתח שירותים בהתאם לצרכים שעולים מהשטח ולעשות זאת ביעילות ובתוך זמן קצר כפי שראינו במלחמה".
 
יו״ר המרכז לשלטון המקומי, חיים ביבס: ״ב-7 לאוקטובר קמנו כולנו למציאות אחרת. משרד הרווחה היה בין הראשונים שהתייצב ונתן מענה מיידי תוך עבודה מקצועית. העובדים הסוציאליים, המחלקות לשירותים חברתיים נתנו סיוע וליווי לאלה שנזקקו למעטפת התמיכה. התפיסה של משרד הרווחה ושר הרווחה מרגי שרואה בשלטון המקומי זרוע ביצועית היא תפיסה שמובילה לתוצאות טובות והרבה דברים טובים בשיתוף פעולה תוך כך שהמשרד מעניק לנו את כל האמצעים הנדרשים".

יו"ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג אמר: "מה שעובד טוב בשגרה, עובד טוב בחירום. שיתוף הפעולה עם משרד הרווחה והמחויבות של צוותי רווחה הוכיחו את עצמם במלחמה, הם היו הראשונים לתת מענה טיפולי ורגשי בתוך השבר הגדול. אני מבקש להודות לשר מרגי, למנכ"ל ולהנהלת משרד הרווחה על ההירתמות שבאה לידי ביטוי בתוספת תקציבים ותקנים. ולצוותי הרווחה שגם בימים אלו מלווים ומסייעים למשפחות בתוך הכאב הגדול, הלאומי והאישי. הם נקודת אור עוצמתית שמפיחה בנו תקווה גדולה".
 
מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני, התמקד בהרצאתו במעמדם של העובדים הסוציאליים:* "בסופו של דבר אנחנו לא בהייטק אנחנו מטפלים בבני אדם והשדה החברתי מורכב מאנשים וממטפלים. העתיד של שירותי הרווחה טמון במעמד העו"סיות. חשוב לי להבהיר שהתפיסה בישראל ששירותי הרווחה הם שירותי סל עבור אוכלוסיות החלשות בחברה היא ארכאית.  השירותים שלנו הם אוניברסליים ואנו נותנים שירות לכלל האזרחים: אנשים עם מוגבלות קיימים בכל שדרות החברה, כך גם שירותים קהילתיים ניתנים לכלל החברה, נוער בסיכון יש בכל שדרות החברה וכך גם מצבים חברתיים אחרים. אני חושב שהמלחמה הדגישה את האוניברסליות של שירותי הרווחה ואת המרכזיות והחשיבות שלהם. התקינה שקיימת במחלקות גם כשתאויש באופן מלא, לא תספיק ועל כן אנחנו נמצאים בדיונים עם האוצר על תכנית רב שנתית להגדלת התקנים. אנחנו משקיעים המון משאבים בהכשרות והדרכות לעו"סים מתוך הבנה שזה מעצים אותם מפתח אותם מקצועית ומשמר אותם בשירות הציבורי. שיפור תנאי השכר חשוב לא פחות אנחנו נמצאים במהלך נרחב מול הממונה על השכר ואגף התקציבים כדי לשפר את תנאי העסקה של העו"סים. אנחנו לקראת פעימה שניה של הסכם השכר ואנחנו שואפים למצב שבו כאשר עו"סית מתקדמת לתפקיד חדש, הקפיצה בשכר תהיה משמעותית יותר. כמו כן אנחנו רוצים תוספת שכר קבועה לעובדות במחלקות לשירותים חברתיים".
 
סמנכ"לי המשרד הציגו בפני המשתתפים את תכניותיהם האסטרטגיות לשנים הקרובות. סמנכ"ל שירותים חברתיים ואישיים אתי קיסוס הציגה למשתתפים את תכניות המינהל לטיפול בבני נוער בסיכון בשנים הקרובות במיוחד בהתחשב שאתגרים שנוספו מאז המלחמה. סמנכ"ל אזרחים ותיקים יריב מן שוחח על פיתוח שירותים קהילתיים לאזרחים הוותיקים ופישוט ההליך הבירוקרטי באספקת שירותים אלו עבור הרשויות המקומיות, סמנכ"לית מינהל מוגבלויות, רקפת בן גיא הציגה את התקדמות יישום חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות והשינוי הדרמטי שהוא צפוי לחולל בתחום בשנים הקרובות, סמנכ"ל של"ם עמוס ישי, הציג את התכניות האסטרטגיות של המינהל בראשותו להתמודדות עם אוכלוסיות שנמצאות בקצה רצף הסיכון. סמנכ"ל תקציבים חנן פריצקי הציג את התכניות האסטרטגיות של המשרד בראי תקציבי.

 
יעקב מרגי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד