כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
התנאים המלאים

בשורה רעה למשתמשי אפליקציות ביט או פייבוקס: זו הודעת בנק ישראל

אפליקציות תשלומים ובהן ביט ופייבוקס יוכלו משנה הבאה לגבות עמלות מלקוחותיהן בגין השימוש | אלו התנאים

בשורה רעה למשתמשי אפליקציות ביט או פייבוקס: זו הודעת בנק ישראל
תשלומים צילום: Canva

בנק ישראל, הפיקוח על הבנקים פרסם היום (רביעי) להערות הציבור טיוטת עדכון לכללי העמלות, בה התווסף פרק בנושא אפליקציות תשלומים, אשר נועד לפרט את התנאים והמגבלות לגביית עמלות מלקוחות העושים שימוש באפליקציות אלו.

המשמעות בהודעת הבנק היא כי החל משנה הבאה אפליקציות תשלומים ובהן ביט ופייבוקס יוכלו לגבות עמלות מלקוחותיהן בגיל השימוש, זאת ללקוחות אשר מעבירים או מבצעים תשלומים בהיקף של 25 אלף שקל ומעלה בשנה, כלומר קצת יותר מ-2,000 שקל לחודש.

חשוב לציין כי מדובר במהלך דרמטי העלול לפגוע בהכנסותיהם של עסקים קטנים ונותני שירותים אשר משתמשים באפליקציות תשלומים לגבייה מלקוחות.

payboxאפליקציית פייבוקסצילום: paybox

בבנק ישראל הסבירו את האישור לגבות עמלות בעלויות הכרוכות במתן שירותים אלה והוסיפו כי "השינוי הינו לצד כניסתו לתוקף של חוק העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלומים, המאפשר קישוריות בין אפליקציות תשלום ויעודד כניסה של שחקנים נוספים לשוק, שכניסתם לשוק תלויה במודל העסקי ובהכנסותיהם ממתן שירותים אלו. כך ניתן יהיה להמשיך ולעודד חדשנות טכנולוגית והמשך התפתחות של שירותים פיננסיים ללקוחות".

עוד הוסיפו בבנק ישראל כי "בניתוחים מקדימים שערך הפיקוח על הבנקים נמצא כי נכון להיום, הרוב המוחלט של הלקוחות אינם מגיעים לרף זה של 25 אלף שקל לשנה, וימשיכו לקבל את השירות ללא עלות. תאגיד בנקאי שיהיה מעוניין לעדכן את סף הפעילות השנתית, יוכל לעשות כן רק כעבור שנתיים ממועד הוספת שירותים אלו לרשימת העמלות המותרות לגבייה ויידרש לאישור המפקח".

עמלות בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד