כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
קושי בלתי רגיל

הגרמ"ש אויערבך נחרד: "היא כמו אלמנה ממש"

אבי המשפחה נטש אותה ונעלם לבלי שוב – והותיר אחריו אלמנה-חיה עם ילדים שחוו קושי בלתי רגיל • היום תתקיים חתונתו של הבן, והאם הבודדה מתקשה לגייס את הצרכים הבסיסיים ביותר • סיפור עצוב ונוגע ללב • היום החתונה!

הגרמ"ש אויערבך נחרד: "היא כמו אלמנה ממש"
הגרמ"ש אויערבך צילום: קופת העיר

מה קורה כשחתן שאינו יתום מתחתן, בלי אבא שיופיע כדי להוביל אותו לחופה? כיצד מתכוננת אלמנה שיש לה בעל חי, לחתונתו של בנם, כשהיא צריכה לעשות זאת בכוחות עצמה ובלי שום עזרה? 

זהו סיפורה של משפחה מביתר עילית, שאביה נטש אותה לפני שנים, ומאז לא נמצא בסביבה כדי לתמוך, לעזור ולסייע. 

לעזרה לחתן כמו יתום שמתחתן היום הקליקו כאן>>>>

היא היתה כאלמנה, אבל לא זכתה לקבל את החמלה הציבורית השמורה לאלמנות. היא לא זכתה לבוא לארגוני החסד ולומר 'אני אלמנה' מה שהופך אותה ברגע זכאית לעזרה הניתנת ב"ה ליתומים ואלמנות. במקרה שלה, כל הגשת בקשה הפכה למורכבת, מסובכת ובעיקר מביישת... כמה אפשר לבוא ולספר לכל פקידה בכל ארגון "בעלי עזב אותי ונעלם...". 

והילדים? גם הם התמודדו עם הכאב, תחושת היתמות ובעיקר הבושה. הם הילדים שאביהם אינו רוצה להכיר אותם, ברח לו הרחק ולא מעוניין בשום קשר איתם. 

ובכל זאת, למרות כל הקשיים הם התגברו והצליחו ב"ה. האם המסורה גידלה את ילדיה לתורה וליראת שמים, וכעת ב"ה היא זוכה לחתן ילד, ההתרגשות עצומה, המטען הרגשי עצום! אבל כסף אין לה, ובלי כסף אי אפשר לעשות חתונה!!

החתונה נקבעה להתקיים היום בעז"ה, אבל הם יזדקקו להרבה מאוד עזרה דחופה ומיידית כדי שהחתן הגיבור יוכל להתחתן בכבוד, ואמו המסורה תוכל לראותו צועד אל חופתו, בעודה דומעת מהתרגשות ומלווה אותו במבט אוהב. 

הגאון רבי מאיר שמחה אויערבך שליט"א, מרבני ביתר עילית, מעיד על המקרה החמור, ומבקש את עזרת הציבור: 
"יש פה מקרה חריג מאוד פה בביתר, שהאבא של המשפחה עזב ברח מהבית, לא מעניין אותו, לא הילדים, לא האשה, שום דבר, הוא לא משלם שום דבר, הוא לא מתעניין", מעיד הרב.
"הילדים גדלו בלי אבא, ועכשיו ב"ה הבן הגדול התארס, וכמובן בנוסף לחיי היום יום, אז הנישואין החתונה עולים הרבה כסף. יש כמה עסקנים חשובים, אבל חסר הרבה הרבה כסף.

"מי שיתרום ודאי זכות גדולה, יהיה לו חלק גדול להחיות לב נשברים, האמא היא כמו אלמנה ממש, הבן הוא יותר מיתום. 

"כל מי שיתרום 280 ש"ח יתברך מהשמים בכל טוב, נחת מהילדים, פרנסה ברווח!". 

לעזרה לחתן כמו יתום שמתחתן היום הקליקו כאן>>>>
 

הרב מאיר שמחה אויערבאך קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד