כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בחוסר הסכמות

החוק להארכת גיל הפטור לא עלה להצבעה בוועדת חו"ב

הצעת החוק להעלאת גיל הפטור לא הועלתה להצבעה בוועדת החוץ והביטחון. אדלשטיין: "לא יהיה מצב שהארכת החוק הזה תעבור על כידוני הקואליציה ואחר כך אשמע במליאה חברי כנסת אומרים שהקואליציה שמבוססת על משתמטים העבירה"

החוק להארכת גיל הפטור לא עלה להצבעה בוועדת חו"ב
יולי אדלשטיין וגדי איזנקוט בוועדת חוץ וביטחון צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, התכנסה היום על מנת לדון בהצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 27) (העלאת גיל הפטור – חרבות ברזל – הארכת הוראת שעה), התשפ"ד-2024.

החוק קובע שגיל הפטור יעלה בשנה כדלקמן: בעבור מי שאינו קצין יינתן הפטור משירות מילואים בגיל 41 במקום גיל 40; בעבור קצין יינתן הפטור בגיל 46 במקום גיל 45; ואילו בעבור חריגי הגיל שר הביטחון יהיה רשאי לקבוע בצו, באישור ועדת החוץ והביטחון, כי פטור יינתן בגיל 50. הוראת השעה עתידה לפקוע ב-30.6 ובקשת הממשלה הייתה להאריך אותה בשלושה חודשים. 

חברי האופוזיציה התנגדו בדיון לאשר את הבקשה. ח"כ רם בן ברק: "יש כאן משפחות שמתפרקות, עסקים שקורסים, ילדים שלא יודעים איך אבא שלהם נראה. אני חושב שבמקרה הזה צריך לסמוך על הפרט שאם הוא ירגיש שהוא יכול הוא יעשה את השנה הזו ואם לא אז לא. אי אפשר להתעלם גם מפסקת בג"ץ אתמול, יש לנו קצת אינטרס שהצבא יהיה בלחץ ויפעל להרחיב את השורות".

ח"כ גדי איזנקוט: "הדרך שזה נעשה כשמביאים את זה בדקה 90 ללא עבודת מטה, לא משדרת רצינות". ח"כ אפרת רייטן הוסיפה: "יש כאן ניצול של האחריות והממלכתיות".

לעומתם ח"כ טלי גוטליב  אמרה: "בשונה מחוק הגיוס, אני מתייחסת לזה כצו השעה. אני במלחמה ואני לא מוכנה לדחות את בקשת הצבא".

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין: "אני סירבתי לעשות גיוס קואליציה. לא יהיה מצב שהארכת החוק הזה תעבור על כידוני הקואליציה ואחר כך אשמע במליאה חברי כנסת אומרים שהקואליציה שמבוססת על משתמטים העבירה, ואנחנו נלחמנו שאשת המילואימניק תראה את בעלה סוף סוף. לא יהיה, או שכולנו נדחה את הבקשה של צה"ל או שכולנו נסכים על משהו. אין לי שום אינטרס אישי, סיעתי, מפלגתי, או קואליציוני להעביר את זה. או שנסכים על משהו או שלא אבל כולנו ביחד."

לאור הדברים שעלו בדיון ולאור עמדת הייעוץ המשפטי לוועדה, החליט יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה.

רם בן ברק יולי אדלשטייין גדי איזנקוט טלי גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד