כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הפכו לגיבורים

מאות תומכי ישראל בגרמניה חיבקו תושבים מהעוטף

באירוע השתתפו מאות תומכי ישראל מהקשת הפוליטית, העולם האקדמי, העסקי, גורמי צבא ובטחון ואנשי תרבות ותקשורת. השגריר פרושאור ציין: "אני גאה, כשגריר של מדינת ישראל, להיות מסוגל לייצג את החברה המגוונת הזו"

מאות תומכי ישראל בגרמניה חיבקו תושבים מהעוטף
שגריר ישראל רון פרושאור עם תושבי הדרום צילום: רותי צונז

שגרירות ישראל בברלין מחבקת את תושבי הדרום: עוז הרוח, הגבורה ותעצומות הנפש שהפגינו תושבי הדרום ב-7 באוקטובר הם סמל ומופת לכולנו. 

לאות סולידריות עם תושבי הדרום, קיימה היום שגרירות ישראל בגרמניה אירוע מיוחד בו השתתפו תושבים שהפכו לגיבורים בעל כורחם: רחל אדרי מאופקים; ירין- ארטפיקס, ממסיבת הנובה, איציק- בעל מבשלת בירה ממושב דקל ויקי שגיא, שף מקיבוץ בארי. בדרך ייחודית, הם סיפרו את סיפורם.

הם העבירו מסר למאות התומכים על המשך מאבקם לחזור לחיים רגילים.  בנוסף, אמן הגרפיטי בנצי ברופמן צייר בעת האירוע שני קנבסי ענק במוטיב של שיקום הדרום מהאפר וההריסות. 

באירוע נשא דברים השגריר הישראלי רון פרושאור: "היום אנו מציינים 263 ימים, בהם 120 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס" אמר השגריר. "חלק מתושבי הדרום עוד לא יכולים לשוב לביתם ואנחנו כאן בגרמניה מספרים את סיפור הגבורה שלהם. בכשרון, נחישות ויצירתיות - ייבנו היישובים מחדש. כאן מברלין אנו מחבקים אתכם ומספרים את סיפורכם שמהווה השראה לכולנו".

באירוע השתתפו מאות תומכי ישראל מהקשת הפוליטית, העולם האקדמי, העסקי, גורמי צבא ובטחון ואנשי תרבות ותקשורת. בנאום שנשא יו״ר וועדת החוץ והבטחון של הבונדסטאג, מיכאל רוט, הוא התייחס לאנטישמיות הגואה בגרמניה ואמר כי לא דמיין מעולם שיהודים לא ירגישו בטוחים בקמפוסים במדינה. "יש למגר תופעה זו באופן מיידי". הוא הוסיף כי מדינת ישראל עברה את הגרוע מהכל והיא תתאושש מכך יחד- אחים ואחיות.

השגריר פרושאור ציין: "אני גאה, כשגריר של מדינת ישראל, להיות מסוגל לייצג את החברה המגוונת הזו, את הנוער הזה, את גיבורי הדרום האלה. עם ישראל חי".

רון פרושאור גרמניה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד