כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
גזירת גיוס בני הישיבות

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן במכתב חריף כנגד החלטת בג"צ: "בטל ומבוטל כעפרא דארעא"

הבוקר פורסם מכתבו של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה בו הוא תוקף בחריפות את החלטת בג"צ המורה על גיוסם של בני הישיבות לאלתר: "כי הנה אויבך יהמיון ומשנאיך נשאו ראש" | המכתב המלא

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן במכתב חריף כנגד החלטת בג"צ: "בטל ומבוטל כעפרא דארעא"
הגרמ"צ ברגמן במסע חיזוק בביתר צילום: איציק ו.

עם פסיקת בג"ץ אתמול, בו נקבע כי על רשויות הצבא להיערך להוציא צווי גיוס לבני הישיבות מחויבי הגיוס לאלתר, כמו גם להפסיק מיידית את תקציבי הישיבות, הוציא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, מכתב חריף ונוקב, בו הוא .קובע כי חוקים המנוגדים לחוקי התורה בטלים ומבוטלים.

את מכתבו פותח מרן ראש הישיבה שליט"א: "כי הנה אויבך יהמיון ומשנאיך נשאו ראש". לאחינו בית ישראל לומדי התורה החרדים לדבר ה'.

"הדברים ברורים ופשוטים שאנחנו מחויבים אך ורק לחוקי התורה. וכל חוק המנוגד לחוקי התורה הוא בטל ומבוטל כעפרא דארעא. וכבר הורה זקן מו"ר חמי רבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זצוק"ל שגזירת גיוס בני הישיבות הוא גזירת שמד נגד התורה הקדושה, וצריך לעמוד כנגדה כצור חלמיש במסירות נפש בכל נפשך ובכל מאודך".

הכו"ח בכאב ובצער למען קיום התורה בארץ ישראל.

יצוין כי אתמול, דקות לאחר פסיקת הבג"ץ, כשסיפרו זאת בני הבית הגיב ראש הישיבה בנחרצות: "זה לא נוגע לנו, הם הצביעו הם לא הצביעו... יש לנו את התורה הקדושה יש לנו את הישיבות שלנו, הם אמרו... הם הצביעו... מה יש לנו לדבר מזה בכלל"?...

באדיבות המצלםהמכתב המלאצילום: באדיבות המצלם

גיוס בני הישיבות פסיקת בגץ רבי מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד