כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
סערת ההסכמה הרחבה

אחרי הצהרתו: נתניהו שוחח עם אדלשטיין וביקש הבהרות

נתניהו שוחח אתמול עם אדלשטיין אחרי דבריו על הצורך בהסכמה רחבה. חברי כנסת ששוחחו עם אדלשטיין סבורים שהוא לא הובן נכון ושתביעתו להסכמה רחבה אין פירושה מתן וטו לגנץ

אחרי הצהרתו: נתניהו שוחח עם אדלשטיין וביקש הבהרות
ח"כ יולי אדלשטיין צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נתניהו שוחח אמש (שלישי) עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון חה"כ יולי אדלשטיין שהבהיר אמש כי יעביר חוק גיוס רק בהסכמה רחבה.

בתוך כך, חברי כנסת ששוחחו עם אדלשטיין סבורים שהוא לא הובן נכון ושתביעתו להסכמה רחבה אין פירושה מתן וטו לגנץ ולאופוזיציה במתכונת שעליה הצהיר גלנט.

כזכור, אדלשטיין הודיע בדיון על חוק הגיוס כי החוק יעבור או בהסכמה רחבה עם האופוזיציה או שבכלל לא. המשמעות המעשית היא שחוק הגיוס מהכנסת הקודמת שמנסה הממשלה בימים אלו להעביר - כמעט בוודאות לא יקודם.

אדלשטיין אמר במענה לחה"כ פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי בסוגיית העלאת גיל הפטור למילואים ואמרה: "את מייצגת מפלגה שיש לה שני רמטכ"לים. אני לא מייצג את צה"ל לצורך הדיון. גיל הפטור יעבור או בהסכמה רחבה או שלא יעבור. אני לא מתכוון להיות ילד כאפות של אף אחד".

הוא הבהיר: "אם שני הרמטכ"לים (גנץ ואיזנקוט) יבואו לנציג צה״ל ויגידו לו, 'אדון נכבד אנחנו לא מאשרים לכם את גיל הפטור', בא לציון גואל, אני לא מתכוין לעשות גיוס קואליציוני ולהעביר את זה".

תמנו שטה: "אדוני, אז הבקשה שלי שגם חוק הגיוס לא יעבור בוועדה אלא בהסכמה רחבה בוועדה?".

אדלשטיין: "אני מעריך שהוא לא יכול לעבור אם אין הסכמה רחבה ואת יכולה לסמוך על ההערכה שלי של המצב בכנסת".

 

ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין חוק הגיוס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד