כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
יחסים מורכבים

מתיחות מיותרת? הסיבה להאטה במשלוחי הנשק של ארה"ב לישראל

משרד החוץ אישר כי הסיבה להאטה של משלוחי נשק לישראל מארצות הברית, מכיוון שכל מה שישראל ביקשה כבר נשלח, ולא בגלל האטה מכוונת

מתיחות מיותרת? הסיבה להאטה במשלוחי הנשק של ארה"ב לישראל
גבול עזה - חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

משלוחי הנשק האמריקאים לישראל הואטו מאז החודשים הראשונים של המלחמה בעזה, משום שרבים מהנשקים והתחמושת שהוזמנו כבר נשלחו או נמסרו. האמריקאים אומרים כי ממשלת ישראל הגישה פחות בקשות חדשות.

ההאשמות על האטה במשלוחי הנשק הובילו לפגיעה ביחסים בין ישראל לבית הלבן במהלך השבוע האחרון. ראש הממשלה נתניהו כינה את קצב האספקה ​​הנוכחי טפטוף, טענה שממשל ביידן הכחיש.

בכירים אמריקאים וישראלים אישרו שחל שינוי מאז מרץ, בערך באותו זמן שבו סיימה ארה"ב לשלוח הזמנות קיימות.

קצב המסירה הנוכחי הוא רק האטה בהשוואה לרכבת האווירית האדירה של עשרות אלפי כלי נשק בחודשים הראשונים שלאחר התקפות חמאס ב-7 באוקטובר, כך אמר גורם במשרד החוץ ל'וול סטריט ג'ורנל', והוא כרגע דומה לרמות של ימי שלום או אפילו איטי יותר.

"הקצב שלנו נורמלי, אם לא מואץ, אבל איטי ביחס לחודשים הראשונים של המלחמה", אמר גורם במחלקת המדינה.  

דובר מחלקת המדינה מתיו מילר אמר כי ייתכן שישראל ביקשה פחות נשק לאחרונה.

המחלוקת על הנשק החלה בשבוע האחרון כשנתניהו פרסם סרטון באנגלית והאשים את ממשל ביידן בעצירת העברת נשק לישראל.

כזכור נתניהו אמר כי ישראל חווה "עצירה דרמטית" של משלוחי נשק לפני כארבעה חודשים, בדיוק בזמן שהצבא נכנס לעיר רפיח. "לא עשיתי את זה בקלות ראש", אמר על החלטתו לפרסם את הסרטון נגד האמריקאים שעורר את זעמם.

ממשל ביידן אמר שלא חל שינוי במדיניות הכוללת של משלוח חימושים לישראל. "הבהרנו את עמדתנו בעניין זה שוב ושוב ואנחנו לא מתכוונים להמשיך להגיב להצהרות הפוליטיות של ראש הממשלה נתניהו", אמר גורם בבית הלבן בהצהרה.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי מעקב אחר משלוחי נשק לישראל הוא מורכב, מאחר ורוב הזמנות של נשק מבוצעות לרוב שנים מראש, וממשלת ארה"ב אינה מודיעה על משלוחים.

רבים מכלי הנשק נשלחים לישראל ללא פרסום פומבי, לעתים קרובות ממכירת נשק שאושרה בעבר, או ממאגרי צבא ארה"ב שאינם מחייבים את הממשלה להודיע ​​לקונגרס או לציבור. גישה זו הקשתה להעריך כמה ואיזה סוג של כלי נשק ארה"ב עדיין שולחת.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד