כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
כמעט מת

אחרי שהוכה קשות: הסטודנט היהודי תובע את האוניברסיטה הגרמנית

הסטודנט היהודי בברלין שכמעט הוכה למוות על ידי סטודנט אחר, תובע את האוניברסיטה. לטענתו "האוניברסיטה הייתה צריכה להגן עליו טוב יותר". הסטודנט מאשים את האוניברסיטה בכך שהיא מאפשרת ל"שפה אנטישמית להפוך למעשים"

אחרי שהוכה קשות: הסטודנט היהודי תובע את האוניברסיטה הגרמנית
גרמניה צילום: pixabay

סטודנט יהודי שהוכה כמעט למוות על ידי סטודנט אחר באוניברסיטה החופשית בברלין, תובע את האוניברסיטה בטענה כי היא הייתה צריכה "להגן עליו טוב יותר"

הסטודנט להב שפירא תובע את האוניברסיטה בבית המשפט לעניינים מנהליים בברלין, כך הודיע דובר בית המשפט אתמול(שלישי). להב שפירא מאשים את האוניברסיטה בכך שהיא מאפשרת ל"שפה אנטישמית להפוך למעשים". 

שפירא בן 31, כיום, הוכה קשות בתקיפה אנטישמית בפברואר האחרון, ואושפז עם עצמות שבורות בפניו. סטודנט בן 23 פרו-פלסטיני תקף אותו בברלין. הפרקליטות של ברלין חוקרת את המקרה וציינה כי המקרה נחקר תחת הסעיף "חבלה חמורה". התביעה ציינה את התקיפה כ"אנטישמית" וציינה הקשר למלחמה בעזה, החקירה עדיין נמשכת. 

שפירא, רוצה להטיל אחריות על האוניברסיטה החופשית (FU). הוא מתייחס לסעיף של חוק ההשכלה הגבוהה של ברלין, "האוניברסיטאות מחויבות למנוע אפליה - לרבות יחס אנטישמי".

הוא טען: "האוניברסיטה לא נקטה באמצעים למנוע אפליה אנטישמית, ולא ניסתה לחסל את האנטישמיות". לא ברור מתי ידון בית המשפט בעניין, עדיין לא נקבע תאריך. האוניברסיטה החופשית של ברלין מסרה בתגובה: "האוניברסיטה החופשית אינה מתייחסת להליכים משפטיים שנמצאים בתהליך".

כזכור אחיו הבכור, שחק שפירא, קומיקאי וסופר, הותקף גם הוא בעבר. האחים עברו מישראל לגרמניה עם אמם בילדותם, ושחק עצמו נכנס לתודעה הציבורית ב-2015 לאחר שכמה גברים ערבים הכו אותו ברכבת בברלין בגלל שקרא נגד קריאות אנטי-ישראליות ואנטישמיות.

גרמניה מלחמת חרבות ברזל תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד