כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ברוך דיין האמת

טרגדיה קשה בויז'ניץ: הקמב"ץ של ה'איגוד' נפטר מהמחלה

אבל ירד על חסידות ויז'ניץ עם פטירתו של האברך הצעיר הרה"ח רבי ישראל נח ויזל ז"ל מראשי ובכירי איגוד מוסדות ויז'ניץ שנפטר מהמחלה הקשה בגיל 31

טרגדיה קשה בויז'ניץ: הקמב"ץ של ה'איגוד' נפטר מהמחלה
ר' ישראל נח ויזל ז"ל עם הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: טרגדיה קשה בחצר חסידות ויז'ניץ עם פטירתו הבוקר בבית החולים שיבא בתל השומר של העסקן הדגול הרה"ח ר' ישראל נח הלוי ויזל ז"ל, שהיה מסור בלב ונפש לכל קדשי בית ויז'ניץ אשר ועמל ויגע במסירות עצומה לרומם את ממלכת התורה והחסידות 'איגוד מוסדות ויזניץ' שחלה ל"ע במחלה הקשה ונפטר לבית עולמו בגיל 31.

המנוח ז"ל נולד בכ"ח אב תשנ"ב לאביו הרה"ח ר' גדליה ויזל שיבדלחט"א, ונכד הרה"ח ר' יצחק ברוך ויזל שיבדלחט"א ונכד הרה"ח ר' מנחם מנדל סבו שיבדלחט"א.

בבחרותו התחנך במוסדות החסידות ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של המנך הרה"ח רבי ברוך טסלר שיבלחט"א. 

ר' ישראל נח היה הקמב"ץ של ה'איגוד' - איגוד מוסדות ויז'ניץ, בכל דבר שהיו צריכים לארגן לא משנה מה, ידעו שר' ישראל נח עושה הכל, ואם לא הוא  זה לא היה קורה.

אחד הדברים היה חשובים שר' ישראל נח יסד במשרדי איגוד מוסדות ויזניץ, היה ישיבה בתוך האיגוד, ר' ישראל נח היה לו ישיבה של קבוצת בחורים, שהיו מגיעים כל יום למשרדים של האיגוד בקרית ויזניץ, הבחורים היו קוראים לו "ראש ישיבה", כל בוקר היה מוסר להם שיעור עם ר' ברוך פלדמן מבכירי איגוד מוסדות ויזניץ, וכך במשך היום היה מעסיק אותם בכל הפרויקטים של האיגוד, והיה יוצא איתם לשבתות התאחדות וכדו'. 

ר' ישראל נח היה גם עורך חתונות הילולות של אדמורי"ם, בחצרות החסידים לקחו אותו כי הוא היה עומד על כל הבקשות והדרישות הבטיחותיות.

לפני כחודש שהיו צריכים להעביר את משכורות האברכים הקוד שהיה מעביר היה רק אצל ר' ישראל נח וראשי האיגוד נסעו לבית החולים בשביל שיכתוב להם את הקוד לאחר שמצבו הידרדר במהירות. 

הוא היה אמן פדגוג אשר ניהל בכשרון בתבונה ובמסירות 'מסגרות לימוד לבחורי חמד' בלב אוהב ובפנים מאירות קירבם ורוממם בתורה ובעבודת השי"ת. זכה לקירבה יתירה מהרבי מויז'ניץ.

מסע הלוויה בשעה 12:30 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ישראל נח ויזל חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד