כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
סערת משפחת יודקין

מזכיר הממשלה נגד משרד הביטחון: "התנגדות מוגזמת ואינה מתחשבת"

מזכיר הממשלה יוסי פוקס תקף את משרד הביטחון בעקבות הסירוב העיקש שלא לאפשר למשפחת יודקין לכתוב על מצבת בנם ישראל את המילה הי"ד. "ככל שיהיה צורך בכך ייעשה תיקון חקיקה מתאים", הבהיר מזכיר הממשלה

מזכיר הממשלה נגד משרד הביטחון: "התנגדות מוגזמת ואינה מתחשבת"
מזכיר הממשלה יוסי פוקס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזכיר הממשלה יוסי פוקס תקף את משרד הביטחון בעקבות הסירוב העיקש שלא לאפשר למשפחת יודקין לכתוב על מצבת בנם ישראל את המילה הי"ד.

פוקס כתב לאחר דברים שאמרה ציפי יודקין, אימו של ישראל ולפיהם המשפחה שוקלת להעביר את מקום קבורתו של ישראל מהר הרצל לקבורה פרטית כדי שיתאפשר לכתוב את המילים הי"ד ואמר: "הזעקה של ציפי יודקין, אמו של סרן ישראל יודקין הי"ד, שנפל בעזה, קורעת את הלב".

מזכיר הממשלה ביקר את החלטת משרד הביטחון ואמר: "התנגדות משרד הביטחון לכיתוב ראשי התיבות הי"ד (ה' יקום דמו) על מצבתו, מוגזמת ואינה מתחשבת בציבור הדתי שעושה שימוש קבוע בביטוי זה ביחס לכל מי שנפל על קידוש ה' וככל שיהיה צורך בכך ייעשה תיקון חקיקה מתאים".

אמש אמרה ציפי יודקין בתוכנית 'הפטריוטים': "אוי ואבוי למדינה אם אנחנו בסוף נצטרך להוציא אותו מהר הרצל, לקחת אותו אלינו למקום שנכתוב שם הי”ד, אני חושבת שפה זה הסוף של המדינה, זה הסוף.

להוציא את הצדיק הזה מהקבר, לעשות עוד פעם לוויה, לשבת עוד פעם שבעה, זה נשמע לכם הגיוני? אני במדינת היהודים, אני נתתי כזה דבר יקר, ואני לא יכולה לחשוב על זה. זה יגמור לי את החיים, ואם המדינה רוצה את זה, בבקשה”, אמרה האם השכולה.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: אגף משפחות, הנצחה ומורשת משתתף בצערה של משפחת יודקין. אנו מאפשרים למשפחה לכתוב את האותיות הי"ד לבקשתם בכיתוב האישי.

יחד עם זאת, האגף פועל עפ"י הכללים לכיתוב על מצבה הקבועים בחוק בתי קברות צבאיים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ונמשיך ללוותה", נמסר.

יוסי פוקס ישראל יודקין מצבה משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד