כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
אוהבים לטייל?

פנינת טבע במרכז הארץ עם בריכת מים טבעית: זה מה שתרשמו בוויז

פנינת טבע במרכז הארץ עם בריכת מים טבעית, צמחיית סבך עבותה, שבילי הליכה מרחפים על המים, מגדל תצפית וחורשת אקליפטוסים ששוקמה

פנינת טבע במרכז הארץ עם בריכת מים טבעית: זה מה שתרשמו בוויז
גיבתןן צילום: רשות מקרקעי ישראל

אם אתם מחפשים לכם מקום נעים ופחות מוכר לטייל בו באזור המרכז, כדאי שתנסו את עיינות גיבתון - (רשמו בוויז: תחנת רכבת מזכרת בתיה) שמורה מקסימה הנמצאת כקילומטר מזרחית לישוב מזכרת בתיה במועצה האזורית גזר, המציעה מפגש קסום עם הטבע. האתר, היה בעבר ביצה אשר יובשה באמצעות תעלות ניקוז ונטיעת חורשת אקליפטוסים בסמוך, עוד בתקופת המנדט הבריטי.

כיום, לאחר שיקום אקולוגי מורכב ושיחזור בית הגידול הטבעי הפך המקום לפנינת טבע אורבני עם בריכת מים טבעית. השמורה מתפרשת על כ-80 דונם ושוקקת חיים בעיקר בעונת הגשמים. בטיול רגלי בשמורה תיהנו ממופע מרהיב של פריחה עונתית וצמחיית מים, מיני פרפרים ובעלי כנף. 

רשות מקרקעי ישראלגיבתןןצילום: רשות מקרקעי ישראל

כחלק מפעולת ההנגשה של המקום -שהתאפשרו בזכות רשות מקרקעי ישראל- נבנו במקום גשרונים מרחפים מעל המים ו ומגדל תצפית הצופה על האגם. בנוסף יש במקום שבילי אופניים והליכה לרווחת המטיילים.

הקרן לשמירה על השטחים הפתוחים של רשות מקרקעי ישראל דאגה לשיקום טיפוח והנגשה של האתר: במקום בוצע שחזור בריכת המים, אגן היקוות המים הורחב, שיקום צמחי של מיני ביצה, בהם מינים בסכנת הכחדה והשבת בעלי חיים למקום. בזכות פעולות אלה עופות מים רבים חזרו למקום. 

 

טיול מעיינות אטרקציות חינם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד