כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בית המשפט קבע

צעד נוסף לפינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה: זו ההחלטה שהתקבלה

בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה קיבל היום את בקשת העירייה להפסקת הפעילות והשימוש האסורים ב-53 מבנים של חברת תש"א, שנבנו ללא היתר

צעד נוסף לפינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה: זו ההחלטה שהתקבלה
מפעלים מזהמים בחיפה צילום: ניר בלזיצקי דוברות עיריית חיפה

בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה הורה היום (שלישי), על מתן צו להפסקת השימוש ב-8 מיכלי אחסון נפט בסמיכות לרצפטורים ציבוריים וכן 45 מבנים לא חוקיים של חברת "תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ" בחוות המיכלים בקרית חיים.

בפסק הדין קבע בית המשפט, כי הצו ייכנס לתוקפו בהתייחס ל- 8 מבנים, המשמשים לאחסון נפט גולמי, וממוקמים בקרבת בתי מגורים ומוסדות ציבוריים, לרבות בתי-ספר ומרכזים מסחריים - בתוך כחצי שנה, ובהתייחס לשאר המבנים – בתוך 9 חודשים.

ניר בלזיצקי דוברות עיריית חיפהמפעלים מזהמים בחיפהצילום: ניר בלזיצקי דוברות עיריית חיפה

במהלך חודשים אלה, קובע בית המשפט, כי על חברת תש"א למצוא פתרונות חלופיים לשימוש במיכלים האמורים. בתוך כך, הורה בית המשפט לחברה לפעול בהקדם להוצאת היתר לשימוש במבנים אלו. הצו ניתן לבקשת עיריית חיפה, לאחר הודעת העירייה לחברת תש"א על ביטול רישיון העסק לחוות המיכלים בקריית חיים.

הודעת העירייה מגיעה לאחר הליך שימוע, שנערך לחברה בגין הקמת עשרות מבנים ומיכלים, ללא היתר בניה כדין, המשמשים בחלקם לאחסון חומרים מסוכנים, בצמידות לבנייני מגורים ומתחמי עסקים ובילוי הומי אדם.

במסמך סיכום הליך השימוע שהועבר לחברה, ציינה העירייה, כי "בבסיסה של ההחלטה עומד אינטרס העל של שמירה על בטחון הציבור, בטיחותו ובריאותו ומניעת פגיעה קרובה לוודאי בחיי אדם, גופו ורכושו.....קל וחומר הדברים מקבלים משנה חשיבות לאור המתיחות הרבה, השורה על איזורינו כעת".

ניר בלזיצקי דוברות עיריית חיפהמפעלים מזהמים בחיפהצילום: ניר בלזיצקי דוברות עיריית חיפה

זיהום בחיפה מפעלים בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד