כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
התבטאות נחרצת

זקן חברי מועצת חכמי התורה: "גיוס לצבא - העברה על הדת"

הגאון רבי משה מאיה באמירה נחרצת אחרי פסק הדין של בג"ץ בעתירות הגיוס. "מי שהולך היום לצבא - ייצא ממנו מחלל שבת", אמר בראיון לקול ברמה | על המתקפות מצד הציונות הדתית: "אלו עם כיפה שתוקפים את לומדי התורה - טועים טעות גדולה"

זקן חברי מועצת חכמי התורה: "גיוס לצבא - העברה על הדת"
הגאון רבי משה מאיה צילום: שוקי לרר

זקן חברי מועצת חכמי התורה, הגאון רבי משה מאיה, התייחס הערב (שלישי) לפסק הדין של בג"ץ בעתירות הגיוס. "גם לבחור שלא לומד בישיבה - אסור להתגייס לצה״ל", אמר הגר"מ מאיה בראיון ליעקב גרודקה במהדורה המרכזית של קול ברמה. "מי שהולך היום לצבא - יצא ממנו מחלל שבת".

זקן המועצת אמר כי "גיוס לצבא הוא העברה על הדת. יש לנו הלכה ברורה שאומרת לנו שאסור לבן ישיבה להתגייס לצבא. אם יכנסו להיכלי הישיבות לגייס אותנו - נתנגד. זה כמו שיכריחו אותנו לחלל שבת".

הגר"מ מאיה התייחס למתקפות מצד הציונות הדתית ואמר: ”אלו עם כיפה שתוקפים את לומדי התורה - טועים טעות גדולה, כי אם לא היו בני תורה היו הרבה יותר הרוגים במלחמה. התפקיד שלנו במלחמה - זה ללמוד וללמוד, רק אז הקב"ה יטיל מורא על אוייבנו".

בית המשפט העליון קבע הבוקר פה אחד כי בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. "בהתאם", קובעים השופטים, "לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם, ועליה לפעול בהתאם להוראות חוק שירות ביטחון".

עוד נקבע כי בהיעדר מסגרת חוקית לפטור מגיוס, לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

הרב משה מאיה גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד