כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הזירה הצפונית

בישראל חוששים: איראן תפרוץ לגרעין, משבר החימושים לא נפתר

חשש שהמשטר בטהראן ינצל את תקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב, ואת המלחמה בישראל בדרום ובצפון - כדי לפרוץ במהירות לגרעין

בישראל חוששים: איראן תפרוץ לגרעין, משבר החימושים לא נפתר
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

שר הביטחון יואב גלנט הדגיש היום בפני שר ההגנה האמריקאי כי "זה הזמן לממש את המחויבות של כל ממשלי ארה"ב בשנים האחרונות - מניעת גרעין מאיראן שמהווה סכנה לעולם כולו. הזמן הולך ואוזל בנושא הזה״. מאחורי הדברים יש חשש גדול בישראל כי איראן תנצל את תקופת הבחירות בארה״ב כדי לפרוץ לנשק גרעיני, כך מדווח איתמר אייכנר ב-Ynet.

הבחירות לנשיאות ארה"ב יתקיימו בנובמבר הקרוב, והחשש בישראל הוא כי האייתוללות בטהראן מבינים כי האמריקאים יהיו עסוקים מדי מכדי לעסוק בהם - וינצלו זאת כדי לפרוץ לגרעין בצורה מהירה. בישראל גם סבורים שגם המלחמה בדרום ובצפון עשויה להביא מוטיבציה לאיראנים לעשות זאת. ההבנה בישרטל היא כי המצב כעת לא מאפשר מרווח לטעויות.

אריאל חרמוני, משרד הביטחוןגלנט ואוסטיןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד דווח, כי שר הביטחון עשה מאמץ להגיע לסיכומים בנושא המשבר בגבול הצפון עם חיזבאללה, כמו גם לפתור את משבר החימושים בין ארה"ב לישראל - אך הוא נתקל בקשיים רבים לקדם סוגיה זו עקב הסרטון שפרסם ראש הממשלה נתניהו, שהוציא את האמריקנים מדעתם. מהבחינה הזאת לא הושגה התקדמות בנושא החימושים בשל ההתבטאויות של נתניהו.

 

 

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד